3

اخباری متنوع از فعالیت‌های انتخاباتی

  • کد خبر : 180145
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

امروز هفتم بهمن است و تنها یک ماه باقی مانده به زمان برگزاری مهمترین آزمون سیاسی سال ۹۴ یعنی برگزاری انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور به دلیل رسانه‌ای نشدن این نتایج، همچنان بازار گمانه زنی‌ها و اخبار غیررسمی و بعضا شایعات درباره اینکه چه کسانی رد یا چه کسانی تایید شده‌اند، داغ است.

 

برای حضور آیت‌الله هاشمی در لیست جامعه روحانیت هنوز تصمیم گرفته نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نسبت به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: تاریخ دقیقی نیز از زمان تدوین نهایی لیست برای انتخابات خبرگان مشخص نشده است.

اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای خبرگان در سه استان‌ کشور

اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای خبرگان در سه استان‌ آذربایجان غربی، سمنان و کرمانشاه نهایی شد.

برای مشاهده این اسامی به این آدرس مراجعه شود.

رد صلاحیت شدم

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا گفت که شنیده است برای انتخابات خبرگان رد صلاحیت شده است.

تایید صلاحیت یک نفر در حوزه انتخابیه استان سمنان برای انتخابات خبرگان

محمدرضا میرزایی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و رئیس ستاد انتخابان استان سمنان از تایید صلاحیت یک نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان سمنان خبر داد.

تایید صلاحیت ۸ داوطلب خبرگان رهبری در فارس

در استان فارس ۲۴ داوطلب برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده بودند که صلاحیت هشت نفر از این داوطلبان تایید شده است.

تایید صلاحیت۶ داوطلب انتخابات خبرگان در البرز

محمد تقی ایرانی فرماندار کرج گفت: از ۲۴ نفری که برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند، صلاحیت ۶ نفر تایید شد.

تأیید صلاحیت یک کاندیدای انتخابات خبرگان در خراسان‌شمالی

خیرالله ترخانی دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی اظهار کرد: در مجموع ۱۰ کاندیدا برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ثبت‌نام کرده بودند که صلاحیت یک نفر از آنان تأیید شده است.

تایید صلاحیت ۷ نفر برای کاندیداتوری مجلس خبرگان در خوزستان

اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز گفت: طبق نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری که روز دوشنبه به وزارت کشور اعلام شد، صلاحیت ۷ نفر از کاندیداهایی که در حوزه انتخابیه خوزستان ثبت نام کرده بودند، تایید شد.

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان در هرمزگان

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان را اعلام کرد.

وی عنوان کرد: از ۱۱ نفر داوطلب ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان، یک نفر تائید صلاحیت شده است.

پیام عارف به جوانان برای حضور در انتخابات

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پیامی جوانان را به حضور و فعالیت در انتخابات پیش رو دعوت کرد.

اراده شورای نگهبان حفظ حقوق نامزدها در چارچوب قانون است

سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس برای احراز صلاحیت‌های داوطلبان به شورای نگهبان کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نتایج رایزنی مجلس با شورای نگهبان برای تجدید نظر در برخی از رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: اراده شورای نگهبان بر این است که در چارچوب قانون حقوق نامزدها و کسانی که برای حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند حفظ شود.

لزوم پرهیز از سهم خواهی در تعیین لیست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از سهم خواهی در تعیین لیست ائتلاف اصولگرایان به ویژه در کلان شهرها تاکید کرد.

وی عملکرد ائتلاف اصولگرایان را تاکنون مثبت دانست و افزود: بازتاب عملکرد ائتلاف در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مثبت بوده است. نفس حرکت به سمت ائتلاف هم یک ضرورت است و هم قدم مثبتی است. همین که این اقدام بتواند از ارائه لیست‌های متعدد جلوگیری کند آثار مثبتی به خصوص در شهرستان‌ها خواهد داشت.

۱۴۱شعبه اخذ رای در شهرستان شهرکرد پیش‌بینی شد

حمید ملک‌پورفرماندار شهرستان شهرکرد گفت: ۱۴۱شعبه اخذ رای برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

ملک‌پور از پیش‌بینی ۲۵ شعبه اخذ رای برای شهرستان بن خبرداد و گفت: از این تعداد شعبه اخذ رای یک شعبه سیار و ۲۴ شعبه ثابت و برای اجرای انتخابات در این شهرستان بیش از ۵۰۰ نفر مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرستان سامان نیز ۳۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد۳۴ شعبه ثابت و یک شعبه سیار می باشد.

مردم با سلایق مختلف باید در کاندیداهای موجود گزینه برای انتخاب داشته باشند

محمدعلی نمازی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کاندیدای اقشار و سلایق مختلف موجود در جامعه، در لیست تایید صلاحیت شدگان حضور نداشته باشند،‌ مشارکت و حضور مردم پای صندوق آراء کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کاندیداشدن و داشتن کاندیدا برای دادن رای از حقوق ملت نسبت به حکومت است، خاطرنشان کرد: از شورای نگهبان انتظار می رود در رسیدگی به اعتراضات رد صلاحیت شدگان با ملاحظه قانون و اصل ۳۶ و ۳۷ قانون اساسی اقدام کند.

عدم مشارکت در انتخابات یعنی علاقه نداشتن به ایران

نصرالله پژمانفر نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، درصد بالای مشارکت‌کنندگان در انتخابات را پاسخی به دشمنان و تقویت‌کننده نظام دانست و گفت که عدم مشارکت در انتخابات به معنی علاقه نداشتن به ایران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر