3

زمان دقیق نهایی‌شدن لیست‌های انتخاباتی

  • کد خبر : 180859
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

نامزدهای انتخاباتی نباید زودتر از موعد، تبلیغات خود را شروع کنند و در تبلیغات خود به تخریب رقیبان خود بپردازند، بلکه باید در هنگام تبلیغات ظرفیت‌های خود را بازگو کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: نباید فصل انتخابات، فصل التهابات، شایعات دروغ و فصل اختلافات باشد.

وی با اشاره به این‌که «انتخابات جشن سیاسی و وحدت ملت است»، ادامه داد: در عرصه اجتماعی خطی را که قرآن مطرح می‌کند خط وحدت است و وحدت محور می‌خواهد و محور وحدت جامعه، رهبر معظم انقلاب است.

انتخابات بهترین تجلی گاه وفاق ملی است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت، همگرایی و ایجاد وفاق ملی، گفت: انتخابات بهترین تجلی گاه وفاق ملی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های سیاسی و به ویژه جبهه حامیان انقلاب اسلامی در افزایش میزان مشارکت مردم در دو انتخابات پیش رو(خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی) افزود: جبهه حامیان انقلاب اسلامی به عنوان یک تشکل تاثیر گذار سیاسی می تواند موجی همراه با شور و نشاط انتخاباتی را در جامعه ایجاد کرده و منجر به افزایش سطح مشارکت اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای شود.

اسامی منتشر شده از لیست نهایی اصولگرایان گمانه‌زنی است

غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: اسامی منتشر شده در فضای مجازی از لیست اصولگرایان فقط یک گمانه‌زنی است.

وی افزود: تأیید نهایی فهرست اصولگرایان در جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان صورت گرفته و تا پیش از آن اسامی منتشر شده در فضای مجازی فقط گمانه‌زنی است.

حزب کارگزاران لیست جدایی برای انتخابات معرفی نمی‌کند

فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه منتظر اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان هستیم، اظهار کرد: امیدواری بسیاری نسبت به تجدید نظر شورای نگهبان در بحث صلاحیت‌ها داریم.

وی گفت: حزب کارگزاران در قالب جبهه اصلاح‌طلبان حضور دارد و به هیچ عنوان لیست جدایی برای انتخابات پیش رو معرفی نمی‌کند.

لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ۲۰ بهمن ارائه می‌شود

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان با اشاره به مذاکره این جبهه با اصلاح طلبان و اصولگرایان حامی لاریجانی گفت: این امکان وجود دارد که در لیست جبهه مستقلین و اعتدال گرایان از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل استفاده شود.

وی اظهار کرد:‌ ما با صدای ملت و علی مطهری به توافق رسیده‌ایم و قرار شده است که در لیست ما و صدای ملت اشتراکات حداکثری وجود داشته باشد و شاید هم در نهایت یک لیست واحد ارائه کنیم.

حشمتیان با اشاره به این‌که «سرلیست جبهه مستقلین و اعتدال گرایان علی مطهری است» افزود: لیست این جبهه ۲۰ بهمن ماه ارائه خواهد شد.

انتشار لیست رهروان ولایت قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخابات

ایرج عبدی عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که لیست رهروان ولایت قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی نهایی و منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت طبق وعده قبلی در تهران، کلانشهرها و مراکز استان لیست انتخاباتی می‌دهد و در حوزه‌های انتخابیه کوچک نیز از افراد خاصی حمایت خواهد کرد.

اصلاح‌طلبان بلاتکلیف‌اند

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا زمانی که لیست نهایی نامزدهای اصلاح‌طلب سراسر کشور اعلام نشود، امکان قطعی کردن نامزدهای اصلاحات وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در بیشتر حوزه‌های انتخابیه اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی هستند و برخلاف اصولگرایان، اصلاح‌طلبان فرصت تبلیغات غیررسمی را به همین دلیل نداشته‌اند.

لیست نهایی اصلاح‌طلبان، منتظر تعیین تکلیف صلاحیت‌ها

علیرضا محجوب نماینده اصلاح طلب گفت که لیست نهایی اصلاح‌طلبان بعد از تعیین تکلیف نهایی تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان مشخص می‌شود.

وی اظهار کرد: زمانی می‌توان از تهیه لیست صحبت کرد که وضعیت صلاحیت‌ها مشخص شده باشد ولی هنوز پاسخ نهایی اعتراضات روشن نشده است که قاعدتاً بعد از تعیین تکلیف صلاحیت‌ها می‌توان در موضوع لیست اصلاح‌طلبان کار کرد.

احمدی‌نژاد از فرد یا جناح خاصی حمایت نمی‌کند

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس دولت‌های نهم و دهمدر پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش رو از فرد یا جناح خاصی حمایت می‌کند؟ گفت: همانطور که آقای احمدی‌نژاد اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای حمایت از جناح یا فردی خاص در انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ندارد.

گزارش ستاد جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان به عارف

پیام مجرد سخنگوی ستاد جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان گفت: ارکان ستاد جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان به رئیس ستاد شورای سیاستگذاری گزارشی از فعالیت هایشان ارایه کردند.

ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل نزدیک به دولت دور از ذهن نیست

عوض حیدرپور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل نزدیک به دولت دور از ذهن نیست، گفت که لازم است طیف سومی متشکل از متدینین با مشی اعتدالی از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب تشکیل شوند.

وجود ۱۶۸ کاندیدای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه تبریز

رحیم شهرتی‌فر فرماندار شهرستان تبریز گفت: تا این لحظه، ۱۷۱ نفر از کاندیداهای ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر تایید صلاحیت شده‌اند که چهار نفر از آنها به حوزه‌های دیگر انتقالی گرفته‌اند و یک نفر نیز از حوزه قم به حوزه تبریز انتقال یافته است و در مجموع تا این لحظه ۱۶۸ کاندیدای تایید شده در این حوزه انتخابیه وجود دارد.

پیروزی در انتخابات با رویکرد تخریب رقبا مصداق غصب کردن است

ابراهیم آقامحمدی نماینده اصول‌گرای مجلس با تأکید بر لزوم رقابت‌های انتخاباتی در چارچوب اخلاق و اعتقادات اسلامی گفت که اگر هر کاندیدایی با تخریب کاندیدای دیگر روی صندلی مجلس بنشیند بداند که آن جایگاه را غصب کرده است.

رقابت سالم انتخاباتی منجر به افزایش مشارکت می‌شود

منصور حقیقت‌پور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با تأکید بر لزوم رعایت الزامات رقابت سالم برای انتخاب اصلح گفت که قطعا رعایت چنین الزامات و دوری از تخریب‌ها باعث مشارکت بیشتر مردم می‌شود.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با تأکید بر اینکه کاندیداهای انتخاباتی باید در عرصه رقابت‌ها دستورات دین مبین اسلام را رعایت کنند، گفت: کاندیداها باید در عرصه تبلیغات به طرح برنامه‌ها و ایده‌هایشان بپردازند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

قانون مناسبی برای ثبت‌نام کاندیداها تدوین شود

قاسم مهرزاد صدقیانی عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) بررسی مجدد صلاحیت‌ها را کمکی در جهت مثبت‌تر شدن فضای انتخاباتی عنوان کرد.

وی با اشاره به فضای کشور در آستانه انتخابات، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم، بررسی مجدد صلاحیت‌ها به مثبت شدن فضا کمک و موجب رقابتی‌تر شدن انتخابات خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر این‌که «باید قوانینی تدوین و تصویب شود که ثبت‌نام گسترده کاندیداها با معیارهای مناسب‌تری همراه باشد»، گفت: باید قانونی تصویب شود که دیگر شاهد این نباشیم که برای هر حوزه چهل نفر کاندیدا شوند و افراد تصور کنند به واسطه برخوردار بودن از مدارک تحصیلی عالی می‌توانند برای حضور در انتخابات اقدام به ثبت‌نام کنند.

مراجع نظارتی برای جلوگیری از بداخلاقی‌ها با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان و سایر مراجع نظارتی خواست برای جلوگیری از بداخلاقی‌ها در فضای انتخابات تخلفات انتخاباتی را رصد و با آن برخورد کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که تعدادی از کاندیداها بعضاً کاندیداهایی که خودشان مدعی هستند و درس اخلاق خوانده‌اند، اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند. این امر می‌تواند برای مراجع تصمیم‌گیر مثل هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان ملاک باشد. آن هم در مورد کسی که بخواهد به هر قیمتی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه اخلاق اسلامی که جزو احکام اسلامی است وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود.

مردم به هیچ وجه صندوق‌های رای را ترک نکنند

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات ۷ اسفند، گفت: مردم نباید به هیچ وجه صندوق‌های رأی را ترک کنند.

وی با تأکید بر این‌که «علاقه‌مند به برگزاری انتخاباتی پرشور هستیم»، ‌اظهار کرد: امیدواریم شورای نگهبان در روزهای باقی‌مانده برای تحقق آرمان‌های نظام و رهبری این فرصت را به همه بدهد که همه حوزه‌های انتخابیه کشور، رقابتی باشد.

مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه مانور ایران در عرصه بین‌الملل

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت همه گروه‌های سیاسی در انتخابات ، گفت که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه مانور ما را در عرصه بین‌الملل فراهم خواهد کرد.

وی افزود: هنوز گروه‌ها و جریانات سیاسی مترصد این هستند که لیست‌هایشان را بعد از اعلام نتیجه نهایی تعیین صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان اعلام کنند که حتما این امر فضا را گرم تر خواهد کرد و ما امیدواریم انتخابات در یک فضای گرم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

مراحل مختلف انتخابات قزوین لحظه‌ای رصد می‌شود

منوچهر حبیبی رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: تمام مراحل انتخابات استان از طریق «سامانه سهبا » به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه سهبا، سامانه هوشمند بازرسی انتخابات کشور است که به‌صورت برخط و آنلاین مراحل مختلف برگزاری انتخابات را از شروع تا پایان رأی‌گیری و با استفاده از ارتباط سامانه‌ای که بین بازرس، سربازرس، بازرس شهرستان، استان، فرمانداران و ستاد انتخابات کشور است، کنترل می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر