4

اعلام اسامی خبرنگاران برای دریافت هدیه رئیس جمهور تا پایان این ماه

  • کد خبر : 18099
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۷

محمد‌جعفر محمدزاده امروز طی نشست خبری اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه سوم آبان ماه افتتاح می‌شود و این نمایشگاه تا دهم آبان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران دایر خواهد بود.وی با اشاره به تفاوت‌های نمایشگاه هجدهم نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه […]

محمد‌جعفر محمدزاده امروز طی نشست خبری اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه سوم آبان ماه افتتاح می‌شود و این نمایشگاه تا دهم آبان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران دایر خواهد بود.وی با اشاره به تفاوت‌های نمایشگاه هجدهم نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه امسال، جدا شدن جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها از نمایشگاه است چرا که در گذشته جامعه مطبوعاتی کشور ۲ رویداد مهم فرهنگی در اختیار داشت اما به دلیل برگزار شدن همزمان این دو رویداد عملا در حکم یک رویداد تلقی می‌شد.

محمدزاده شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را متشکل از مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اساتید دانشگاه و ارتباطات و مدیران اجرایی دانست و تصریح کرد: طی ۳ ماه گذشته در جلساتی که در شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، برنامه‌های مربوط به نمایشگاه امسال تدوین و به تصویب نهایی رسید.

حضور ۶۰۰ غرفه در نمایشگاه هجدهم

وی تفاوت دیگر نمایشگاه هجدهم را بعد “کمی” نمایشگاه امسال دانست و متذکر شد: در سال گذشته مجموعا ۴۸۱ غرفه در نمایشگاه حضور داشتند که امسال این تعداد به بیش از ۶۰۰ غرفه افزایش یافته است و تا جایی که مقدور بوده است تلاش کردیم فضای بیشتری به غرفه‌ها اختصاص دهیم و پاسخ رد به هیچ متقاضی داده نشود.

محمدزاده در ادامه اظهار داشت: تفاوت دیگری که نمایشگاه امسال دارد در برنامه‌هایی است که در نمایشگاه اجرا می‌شود؛ در سال‌های گذشته فقط غرفه‌ها بودند که فضا را برای بازدید مراجعان فراهم می‌کردند اما امسال تلاش شده که حداقل ۱۵ برنامه جنبی متنوع در سالن نمایشگاه آماده شود تا بتواند نشان‌دهنده توانمندی مطبوعاتی کشورمان باشد همچنین ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در فضای مطبوعاتی کشور را به علاقمندان این حوزه نشان دهد.

برنامه‌های متنوع سرای روزنامه‌نگاران ایران در نمایشگاه

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور پررنگ سرای روزنامه‌نگاران ایران در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: امسال فضای بسیار موسعی به سرای روزنامه‌نگاران اختصاص یافته است و در این سرا فعالیت‌های متنوعی انجام خواهد شد از جمله کتاب فهرست آماری نشریات در سال ۹۰ از طریق این سرا تهیه شده که در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی تهیه و تنظیم کتاب نشریات سال‌های ۸۸ و ۸۹ را از دیگر فعالیت‌هایی برشمرد که در سرای روزنامه‌نگاران ایران انجام می‌شود و خاطر‌نشان کرد: تهیه و تدوین کتاب روی جلد نشریات سراسر کشور همچنین کتاب بررسی شاخصه‌های آماری نشریات کشور نیز تهیه و تدوین شده که در سرای روزنامه‌نگاران ایران رونمایی خواهد شد.

محمدزاده افزود: اطلس فراوانی نشریات کشور نیز در نمایشگاه امسال در معرض نمایش گذاشته می‌شود همچنین تهیه و تنظیم کتاب اطلس نشریات مهم و تأثیرگذار جهان نیز از دیگر برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاران ایران در نمایشگاه مطبوعات است.

اختصاص غرفه‌ای به شهدای کشور

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه شهدای انقلاب اسلامی در بین مردم تصریح کرد: در نمایشگاه امسال در یکی از بهترین نقاط نمایشگاه، غرفه بسیار زیبایی طراحی شده که تصاویر شهدای کشور در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدزاده متذکر شد: برترین عکس‌های مطبوعاتی در سال گذشته و همچنین کاریکاتورهایی که در این مدت تولید شده نیز در سرای روزنامه‌نگاران ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش اولین‌های مطبوعاتی کشور در نمایشگاه مطبوعات

وی با اشاره به طراحی غرفه‌ای به نام غرفه “کارنامه مطبوعات” در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها یادآور شد: همچنین در نمایشگاه امسال، اولین‌های مطبوعاتی کشور برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شوند.

محمدزاده با بیان اینکه نمایشگاهی از عکس پیشگامان مطبوعاتی کشور از دوره مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است، خاطر‌نشان کرد: همچنین میز مشاوره برای ارائه مشاوره حقوقی و مطبوعات به خبرنگاران در غرفه سرای روزنامه‌نگاران ایران در نظر گرفته شده است.

اختصاص غرفه‌ای به نام “دیرسالان مطبوعاتی ایران”

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی غرفه “دیرسالان مطبوعاتی” را از دیگر بخش‌های جدید در نمایشگاه امسال عنوان کرد و گفت: در کشور ما نشریاتی داریم که حدود ۹۰ سال عمر دارند و این نشریات هیچ وقت در معرض دید قرار نگرفته‌اند لذا در نمایشگاه امسال غرفه‌ای با عنوان دیرسالان مطبوعاتی در نظر گرفته شده است.

محمدزاده ادامه داد: موزه مطبوعات کشور با همکاری کتابخانه ملی نیز در نمایشگاه امسال برپا می‌شود که تاریخ مطبوعات کشورمان از مشروطه تا به امروز را به تصویر می‌کشد.

فروش کتب حوزه رسانه در نمایشگاه امسال

وی یکی دیگر از بخش‌های جدید گنجانده شده در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را غرفه نمایش و فروش مطبوعات و کتب مرتبط با حوزه رسانه دانست و گفت: ۲۰ ناشر کتاب‌های مطبوعاتی و کتاب‌های حوزه رسانه در قالب این غرفه محصولات خود را در معرض دید و فروش مخاطبان قرار خواهند داد و در اختتامیه نمایشگاه نیز از کتاب مطبوعاتی سال و از نویسنده آن تقدیر و تجلیل خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: غرفه دیگری تحت عنوان عکس‌های خبری در نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد که در این غرفه تلاش شده بهترین عکس‌های حوزه مطبوعات و رسانه‌ها با همکاری خانه عکاسان ایران انتخاب و در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

رونمایی از ۱۰ کتاب تولید شده در معاونت مطبوعاتی

محمدزاده در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ۱۰ کتاب تولید شده در معاونت مطبوعاتی با حضور نویسندگان آنها رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، روزانه چندین نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌، حضور سخنرانان مرتبط با حوزه رسانه همچنین دعوت از چهره‌های رسانه‌ای از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده در بخش نشست‌های تخصصی است.

تحلیل محتوای ۱۵ روزنامه در نمایشگاه مطبوعات

محمدزاده تحلیل محتوای روزنامه‌ها را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال برشمرد و گفت: سعی می‌کنیم تا پایان نمایشگاه، ۱۵ روزنامه کشور تحلیل محتوا شوند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های بخش بین‌المللی هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خاطر‌نشان کرد: امسال یک اتفاق مبارکی در نمایشگاه روی خواهد داد و آن آغاز به‌کار “اتحادیه مطبوعات جهان اسلام” است که تاکنون ۳۵ کشور اسلامی برای عضویت در این اتحادیه اعلام آمادگی کردند.

حاکمیت نظام سلطه رسانه‌ای

محمدزاده با اشاره به حاکمیت نظام سلطه رسانه‌ای بر رسانه‌های جهان و ضمن ظالمانه خواندن این نظام رسانه‌ای تصریح کرد: نظام سلطه رسانه‌ای به هر شکلی که بخواهد اخبار را منعکس می‌کند و در هر جایی که انعکاس اخبار به سلطه آنها آسیب برساند از انعکاس اخبار ممانعت می‌کند.

وی با اشاره به مصادیقی از سانسور خبری حاکم بر نظام سلطه رسانه‌ای جهان به موضوع دستگیری و کشته شدن بن‌لادن اشاره کرد و گفت: همه دیدیم که بن‌لادن به چه سرنوشتی دچار شد، انداختن به قعر اقیانوس، مرگ اطلاع‌رسانی در دنیا بود؛ اگر بن‌لادن زنده دستگیر می‌شد می‌توانست زوایای پنهانی از این نظام سلطه را افشا کند.

حضور ۵۰ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه

معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را مقدمه‌ای برای شکستن سلطه رسانه‌ای نظام استکباری دانست و گفت: امسال ۵۰ کشور برای دایر کردن غرفه در بخش بین‌الملل نمایشگاه حضور خواهند داشت و توجه به جهان اسلام نقطه توجه ما به مطبوعات کشورهای اسلامی بوده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست خبری با اشاره به برگزاری جشنواره “هنر در رسانه” خاطرنشان کرد: تاکنون از ۲۵ کشور مختلف جهان به این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند و این جشنواره در ۳ رشته عکس، کاریکاتور و گرافیک مطبوعاتی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۵۰ اثر منتخب در این جشنواره در نمایشگاه مطبوعات به نمایش درخواهد آمد و از منتخبین آن در اختتامیه تجلیل خواهد شد همچنین جایزه بین‌المللی صلح و عدالت در جنب جایزه هنر در رسانه در نظر گرفته شده و جایزه ویژه‌ای با نام صلح و عدالت به برگزیدگان جشنواره تعلق خواهد گرفت.

اعطای بن خرید مطبوعات به بازدید‌کنندگان از نمایشگاه

محمدزاده بن اشتراک و خرید مطبوعات را از جمله تسهیلات در‌نظر گرفته شده برای بازدیدگنندگان از نمایشگاه امسال برشمرد و گفت: مبالغی که برای بن‌های مطبوعاتی در نظر گرفته شده، چند کارکرد دارد؛ نخستین کارکرد این بن‌ها، امکان اشتراک مطبوعات و نشریات مختلف است و هدف معاونت مطبوعاتی از این اقدام، گسترش فرهنگ اشتراک نشریات درکشور است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارکرد دیگر این بن‌ها را فراهم شدن امکان خرید محصولات ارائه شده در نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد و گفت: ‌بن‌هایی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده صرفاً برای همین نمایشگاه طراحی شده است و امکان خرید محصولات غیر‌رسانه‌ای از طریق این بن‌ها وجود ندارد.

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای بن خرید مطبوعات

محمدزاده با بیان اینکه مبلغ در نظر گرفته شده برای بن‌کارت‌های خرید امسال ۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد:‌ بازدیدکنندگان از نمایشگاه با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از بن‌های خرید بهره‌مند شوند و خبرنگاران نیز در سرای روزنامه‌نگاران ایران می‌توانند از بن‌های ویژه خبرنگاران بهره‌مند شوند.

وی بخش کودک و نوجوان را از دیگر بخش‌های جدید نمایشگاه مطبوعات امسال عنوان کرد و گفت: ۱۸ غرفه به این بخش اختصاص یافته و برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در این بخش به اجرا درخواهد آمد.

حضور ۷۰ پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی

محمدزاده یادآور شد: در نمایشگاه امسال حدود ۷۰-۸۰ پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی حضور دارند و امسال به گونه‌ای طراحی شده که تمام پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی در یک بخش حضور خواهند داشت و طبقه دوم مصلی به بخش بین‌الملل، نشریات دانشجویی و روابط عمومی دستگاه‌های مختلف اختصاص یافته است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره حضور “فرید زکریا”؛ خبرنگار CNN در ایران و علت این حضور گفت: فرید زکریا با هماهنگی صورت گرفته برای مصاحبه با احمدی‌نژاد به ایران آمده بود و مصاحبه وی با رئیس‌جمهور انجام شد و این خبرنگار از کشور خارج شد و برنامه خبری دیگری در کشورمان نداشته است.

محمدزاده یکی از اقدامات معاونت مطبوعاتی در راستای حمایت از پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی را شناسنامه‌دار کردن این پایگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم از پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی حمایت مالی و حقوقی داشته باشیم باید این پایگاه‌ها هویت داشته باشند و تاکنون ۲۰۰ پایگاه برای شناسنامه‌دار شدن اقدام کرده‌اند.

ممانعت از حضور پایگاه‌های خبری در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را تکذیب می‌کنم

وی خاطرنشان کرد: در بخش نشریات استانی نمایشگاه امسال نیز تا‌کنون ۲۳ استان در نمایشگاه حضور یافتند و تا روز افتتاح نمایشگاه تمامی استان‌ها حضور خود را در نمایشگاه قطعی خواهند کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه در پاسخ به سؤالی درباره ممانعت معاونت مطبوعاتی از حضور پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امسال گفت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم و به هیچ عنوان هیچ ابلاغیه و یا دستوری برای عدم حضور پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال وجود نداشته است.

اعلام اسامی خبرنگاران برای دریافت هدیه رئیس جمهور تا پایان این ماه

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام اسامی خبرنگاران به نهاد ریاست جمهوری تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گفته محمدزاده ۷ هزار خبرنگار با مراجعه به سامانه سمان و ارسال حداقل ۳ اثر به صورت قطعی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: اسامی خبرنگارانی که اقدام به ارسال اثر از طریق سامانه سمان کرده‌اند استخراج شده و این اسامی آماده ارسال برای نهاد ریاست جمهوری است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که دقیقا چه زمانی این هدایا به خبرنگاران پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: انشاء الله تا پایان این ماه اسامی خبرنگاران به نهاد ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر