3

بخشی از انتخابات اخیر مجلس و خبرگان به صورت الکترونیکی برگزار شد

  • کد خبر : 182873
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: با مجوز شورای نگهبان آزمایش سیستم انتخابات الکترونیکی در برخی از حوزه ها انجام شده است.

 محمدابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر الکترونیکی برگزار کردن دور دوم انتخابات پیش رو، اظهار داشت: وزیر کشور بیان کرده است که توان و بستر لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا بر گفته وزارت کشور امکانات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در دور دوم انتخابات وجود دارد، بیان کرد: تایید کننده برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی تنها شورای نگهبان است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیکی موافقت می کند یا خیر، پاسخ داد: این امکان فراهم است تا انتخابات الکترونیکی انجام شود و تنها جلب اعتماد شورای نگهبان باقی می ماند که در صورت صدور تاییدیه از جانب شورای نگهبان، این امر محقق می شود.

وی افزود: تجربه گذشته نشان می دهد که انتخابات الکترونیکی قابل تحقق است و مزایای خوبی نیز وجود دارد.

رضایی در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر اینکه در این دور از انتخابات بخشی از سیستم الکتروینکی را به ‌صورت کاملاً آزمایشی تست کرده ایم و پاسخ به این سوال که اقدام وزارت کشور در این زمینه با مجوز شورای نگهبان بوده است یا خیر، گفت: این اقدام وزارت کشور با تایید شورای نگهبان بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182873

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]