1

لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق برزیل بازداشت شد

  • کد خبر : 182939
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۷:۴۱

پلیس فدرال برزیل پس از بازرسی منزل لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق را به دلیل پولشویی مرتبط با شرکت ملی نفت موسوم به «پتروبراس» دستگیر کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه “فولها” ، پلیس فدرال برزیل ، رئیس جمهوری سابق را در چارچوب عملیات «لاوا خاتو» که در مورد طرح های فساد مالی و پولشویی در پتروبراس تحقیق می کند، دستگیر و وی را در چارچوب دستور انتقال اجباری برای بازجویی به دفتر پلیس برد.

ماموران همچنین به بازرسی منزل خصوصی دا سیلوا ، منزل یکی از فرزندان و دیگر منازل که مالکیت آن را به خانواده وی نسبت می دهند ، پرداختند.

به گفته منابع پلیس ، موسسه لولا ، یک ویلا در شهر آتیبایا واقع در سائوپائولو و یک آپارتمان در گواروخا مورد بازرسی قرار گرفت.

ماموران در مورد مالکیت این ویلا و آپارتمان تحقیق می کنند زیرا این ظن وجود دارد که مالک آن ها لولا دا سیلوا است هرچند که به اسم افراد نزدیک به لولا ثبت شده ا ند.

منابع قضایی که از لولا دا سیلوا به ظن پنهان کردن دارایی و پولشویی تحقیق می کنند، اعلام داشتند که بزودی جزئیات در مورد رئیس جمهوری سابق و خانواده وی را ارائه خواهند کرد.

مراجع قضایی برزیل اوایل سال ۲۰۱۴ از فساد مالی در شرکت چند ملیتی نفت و گاز پتروبراس این کشور خبر دادند.

براساس اعلام این مراجع، پتروبراس و چند شرکت بزرگ ساخت و ساز در برزیل با ارتشا و فاکتورسازی در مناقصه ها، مبالغ به دست آمده را به حسابهای حزب کارگران (حزب حاکم) و احزاب متحد آن واریز می کردند.

اکنون پتروبراس مدعی است صاحبان این شرکت ها هم با پرداخت رشوه های کلان به مدیران و شماری از سیاستمداران حزب حاکم و به دنبال آن انعقاد قراردادهایی غیرقانونی و در برگیرنده قیمت های غیرمنطقی با این شرکت، سودهای کلانی به جیب زده اند.

برآوردها حاکیست پتروبراس در این فساد مالی گسترده و چند ساله، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون رئال معادل دو میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار ضرر دیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182939

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]