2

درخواست سناتورهای آمریکایی برای تحریم شرکت ایرانی

  • کد خبر : 182960
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۸:۴۵

چهار سناتور آمریکایی از دولت این کشور خواستند تحریم های اقتصادی علیه شرکت هواپیمایی خصوصی «ماهان ایر» ایران اعمال کند .

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  ، خبرگزاری اسپوتنیک  از واشنگتن نوشت:چهار سناتور آمریکایی در نامه ای خطاب به جک لو وزیر خزانه داری آمریکا نوشتند از دولت آمریکا خواسته اند تحریم های اقتصادی علیه هر شرکتی که با شرکت هواپیمایی خصوصی «ماهان ایر» ایران رابطه تجاری دارد، اعمال کند.
این سناتورها در نامه خود به این موضوع اشاره کردند که وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت «ماهان ایر» را به علت حمایت از تروریسم و دخالت در تامین تسلیحات برای حزب الله و همچنین دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، هدف تحریم های خود قرار داده است. این در حالی است که این شرکت هواپیمایی همچنان با شبکه ای از شرکای خود در سرتاسر اروپا همکاری می کند.
«کلی آیوت Kelly Ayotte»، «کریس کنز Chris Coons»، «لیندسی گراهام Lindsey Graham » و «ریچارد بلومنتال Richard Blumenthal» در نامه خود در روز جمعه نوشتند: «ماهان ایر همچنان به فعالیت و حتی توسعه کسب و کار بین المللی خود ادامه می دهد. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا شرکت هایی که به ماهان ایر کمک می کنند تحریم شوند.»
این سناتورهای آمریکایی افزودند: «ما از شما می خواهیم هر چه سریعتر، همه اشخاص شناخته شده ای را که با ماهان ایر تعامل مالی دارند به ما معرفی کنید، و اکنون برای تحریم این شرکت ها اقدام کنید؛ از جمله مسدود کردن همه دارایی های این شرکت ها که در حوزه قضایی آمریکا قرار دارد.»
ماهان ایر پروازهای خود را به دانمارک، سوئد، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا و همچنین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس انجام می دهد. بنا به گفته این سناتورهای آمریکایی، شرکت هواپیمایی مذکور اخیرا پروازهای جدیدی را به روسیه راه اندازی کرده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182960

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]