3

درمان اوتیسم و افسردگی با حسگرها

  • کد خبر : 186047
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

محققان دانشگاه کالیفرنیا با الهام از طبیعت موفق به تولید حسگری شدند که به گفته آنها این حسگر راهی برای درمان بیماری‌هایی همچون افسردگی و اوتیسم خواهد بود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با الهام از طبیعت موفق به تولید حسگری شدند که به گفته آنها این حسگر راهی برای درمان بیماری‌هایی همچون افسردگی و اوتیسم خواهد بود.
حسگر درمان اوتیسم و افسردگی با حسگرها

 

به گزارش ایسنا، پروفسور پائول وایس (Paul Weiss)، استاد رشته بیوشیمی دانشگاه کالیفرنیا و محقق طرح در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی خود در موسسه نانو سیستم کالیفرنیا گفت: ما در این مطالعات با الهام از طبیعت در حال کنکاش و جستجو در زمینه حد نهایی کوچک‌سازی کوچکترین سوئیچ‌ها و موتورها هستیم.

 

وی با تاکید بر این که برای این منظور از مولکول‌های سنتز شده صلب (Rigid System Molecules) استفاده می‌کنیم تا در آزمایشات به تئوری و شبیه‌سازی برسیم، خاطرنشان کرد: در این مطالعات از انرژی میکروب‌ها و سلول‌ها برای کاربردهای خاص در حوزه بیوتکنولوژی استفاده می‌کنیم.

 

وایس با بیان این که در حال حاضر مطالعات ما بر روی سلول‌های مغزی متمرکز شده است، اظهار کرد: در این مطالعات به روشی برای ساخت حسگرهای مغزی رسیدیم.

 

این محقق یادآور شد: در این مطالعات ورق گرافنی را تولید کردیم که دارای حفره‌های بسیار کوچکی است و این لایه گرافنی را بر روی سطح طلا قرار دادیم. این زیرلایه طلا به ‌عنوان الگویی برای ایجاد خواص الکترونیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

استاد رشته بیوشیمی دانشگاه کالیفرنیا ادامه داد: از ورق‌های گرافنی تولید شده برای جدا نگهداشتن مولکول‌ها در سیستم‌های الکترونیکی استفاده کردیم و از این روش می‌توان حسگرهای بسیار کوچکی ساخت که ابعاد آنها به حدی است که می‌تواند سیگنال‌های مغز را رصد کند.

 

به گفته وی با این روش می‌توان حسگرهایی با قابلیت رصد عملکرد مغز تولید کرد و در نهایت امکان شناسایی و درمان بیماری‌هایی نظیر افسردگی فراهم می‌شود.

 

استاد رشته بیوشیمی دانشگاه کالیفرنیا خاطرنشان کرد: حسگرهای عصبی می‌توانند سلول‌های مغز را رصد و عملکرد آن را کنترل کنند. با ساخت چنین حسگرهایی مسیر شناسایی و درمان برخی بیماری‌ها نظیر افسردگی و اوتیسم هموار خواهد ‌شد.

 

به گزارش ایسنا، پروفسور پائول وایس، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از موسسه تحقیقاتی ماساچوست (MIT) و دکتری را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در رشته شیمی دریافت کرد.

 

وی دوره پسا دکتری را در آزمایشگاه «بل» و دوره فرصت مطالعاتی را در مرکز IBM گذراند.

 

پروفسور وایس در سال ۲۰۰۹ همزمان مدیر موسسه سامانه‌های نانویی کالیفرنیا، استاد دانشکده شیمی و بیوشیمیایی دانشگاه UCLA شد و قبل از آن نیز استاد برجسته شیمی و فیزیک در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بود.

 

پروفسور پائول وایس

تحقیقات وی در زمینه خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، نوری و الکتریکی سطوح و ساختارها در مقیاس اتم متمرکز شده است. این محقق همچنین روش‌های جدیدی برای توسعه قابلیت کاربرد ویژگی‌های شیمیایی میکروسکوپ‌های اسکن پروبی ارائه کرده و دارای تعدادی ثبت اختراع است و بیش از ۲۰۰ مقاله از وی منتشر شده است.

 

طرح پروفسور پائول وایس با عنوان «حد نهایی کوچک‌سازی» در بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی را از آن خود کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر