3

پول هایی که برای استقلال و پرسپولیس پیامک می دهید کجا رفته؟

  • کد خبر : 186275
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

می گویند سامانه پیامکی استقلال و پرسپولیس، ۵ میلیون شماره منحصر به فرد دارد. شماره هایی که بخشی از آنها عضو و خارج شدند. این جدیدترین ادعای کارپرداز تبلیغاتی دو تیم محبوب پایتخت است.

دربی امید ابراهیمی علی علیپور پول هایی که برای استقلال و پرسپولیس پیامک می دهید کجا رفته؟

امسال استقلالی ها بیش از ۵۰ درصد حقوق شان را تا اینجای فصل گرفتند و این رقم برای پرسپولیسی ها نزدیک به ۶۰ درصد است. طرح حمایت از این دو تیم با کمک های ما هواداران جواب داده و نتیجه اش هم بالانشینی این دو تیم بعد از مدت هاست.

همین پیامک هایی که در ماه برای شان ۶۰ هزار تومان می پردازید. چند جایزه هم شاید قرار است برای تان داشته باشد. از ماشین و خانه گرفته تا تخفیف خرید. پول هایی که در تبلیغاتش آمده باید با کمترین کسورات به این دو تیم برسد. البته برای استقلال سقف ۲۵ میلیارد و پرسپولیس، ۳۰ میلیارد تومان در ابتدای فصل در نظر گرفته شده بود.

طرح اما چقدر درآمد داشته که حالا استقلال تا اینجای لیگ حدود ۱۳ میلیارد گرفته و دریافتی پرسپولیس چیزی بیش از ۱۵ میلیارد تومان است؟ استقلال همین دو روز قبل از این پول ها ۴۰۰ هزار دلار به رودریگو توزی پرداخت اما هنوز مدیرانش اعتقاد دارند شرکت یادشده از تعهداتش عقب است.

شرکتی که حالا مانع از مصاحبه مطبوعاتی بازیکنان با رسانه ها می شود. از برنامه ۹۰ گرفته تا میکسدزون ورزشگاه و حضورهای رسانه ای. اینکه هر حضور رسانه ای باید با شرکت یادشده هماهنگ شود. اینکه احمد نوراللهی برای رفتن به ۹۰ و نبردن اسم سامانه هواداری باشگاه، با جریمه روبرو شد. سید مهدی رحمتی و روزبه چشمی روی آنتن ۹۰ رپورتاژ آگهی گفتند و این روند را می خواهند که ادامه دهند.

آخرین بار و قبل از دربی بود که شیرازی، کارپرداز تبلیغات محیطی سامانه پیامکی هواداری ادعا کرد همزمان با راه اندازی اپلیکیشن این سامانه، با ۵ میلیون عضو این طرح، دیگر باشگاه ها نباید بگذارند محتوای مصاحبه های بازیکنان شان این طور رایگان در تلویزیون و رسانه ها پخش شود. میکسدزون و کنفرانس بازی ها، نکاتی بودند که او به آنها ایراد می گرفت و حالا اجازه مصاحبه به بازیکنان در میکسدزون را نداده اند.

مهمترین بخش از حرف های این کارپرداز اما این آمار ۵ میلیون نفری است. یعنی اگر این عدد واقعی باشد، هواداران ماهانه ۳۰ میلیارد تومان برای دو تیم استقلال و پرسپولیس هزینه می کنند.

اگر خودروها و جوایز دیگر در ماه، بدون تخفیف هایی که شرکت های همراه اسپانسر به صورت نیم بها می پردازند تا در قالب فوتبال تبلیغ شوند را به بهای بازار محاسبه کنند هم، این پاداش ها به سختی از ماهی ۲ تا ۳ میلیارد تومان فزونی پیدا می کند.

این رقم را اگر به ازای ۳ تا ۵ دقیقه تبلیغاتی که پیشتر شیرازی گفته بود برای این برنامه های لیگ برتر به سازمان لیگ می پردازد، بیفزاییم، باز این رقم در ماه ماه به سختی از ۱۰ میلیارد تومان عبور می کند.

به ازای هر پیامک روزانه ۲۰ تومانی هم پیشتر اعلام شده بود اپراتور تنها ۳۰۰ تومان دریافت می کند و باقی پول باید به باشگاه ها برسد. یعنی باید بیش از ۱۵ میلیارد تومان در ماه بین این دو تیم تقسیم شود.

طرحی که از شهریورماه گذشته آغاز شده، اگر تا به حال و به طور متوسط تنها ۳ میلیون نفر مخاطب داشت، باید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول تولید می کرد و اگر برآورد ابتدایی آن از رسیدن بیش از ۶۰ درصد درآمدهایش برای باشگاه ها محقق می شد، حالا باید بیش از ۳۵ میلیارد تومان به حساب پرسپولیس می ریخت و بیش از ۲۵ میلیارد تومان استقلال.

اما چرا تقریبا نیمی از این رقم محقق شده است؟ این پرسشی است که نهادهای مسئول بررسی کنند و ببینند رقم واقعی یوزرهای این سامانه چقدر است و چه اتفاقی دارد برای پول های مردم می افتد؟

آیا ارقام پرداخت شده به باشگاه ها با وعده های ابتدایی همخوانی دارند یا ادعاهایی درباره تشکیل شبکه هواداری ۵ میلیون نفری از شماره های حاضر شده در سامانه به دور از واقعیت موجود است. پرسشی که هواداران دو تیم دوست دارند پاسخش را بدانند.

* جدیدترین اهانت به هواداران سرخابی و رسانه ها

جدیدترین بی احترامی به هواداران استقلال و پرسپولیس را بازیکنان تیم آبی پوش به دستور کارپرداز تبلیغاتی شان انجام دادند. آنها دوباره با خبرنگاران حرف نزدند.

اسپانسر اصرار دارد بازیکنان به جای میکسدزون که محیط ویژه رسانه هاست اما تبلیغات محیطی دور زمین در آنها نصب می شود و در همه برنامه های تولیدی تلویزیون و رسانه ها پخش می شود، باید رسانه ها به تمرین بروند و آنجا با تبلیغات شرکت اسپانسر دو تیم سرخابی مصاحبه کنند، در حالی که بر اساس پروتکل های لیگ حرفه ای، بازیکنان باید در میکسدزون حاضرشوند و این حداقل حق رسانه هاست.

این روند تحریمی که قبل از هرچیز توهین به مخاطبان و سازمان برگزار کننده لیگ حرفه ای یعنی مهدی تاج و همکارانش است، چطور اتفاق می افتد؟

اینکه شرکتی که نامش در هیچ جای قرارداد ۳ جانبه استقلال و پرسپولیس؛ همراه اول و تلویزیون نیست اما در مقام کارپرداز باید تنها درصدی جزئی از درآمدهای طرح بردارد اما حالا بدون اینکه میزان درآمدهای طرح روشن باشد، برای تاج و همکارانش در سازمان لیگ، ارکان دو تیم دولتی پر هوادار و حتی صدا و سیما تعیین تکلیف می کند، از اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ایران می افتد.

شرکتی که پیشتر و برای مدت ۳ سال، تبلیغات محیطی لیگ را با رقم ناچیز کمتر از ۲۰ میلیارد تومانی در اختیار داشت و برای همین قرارداد هم تا مدت ها با سازمان لیگ در کشمکش حقوقی بود و حتی نهادهای نظارتی وزارت ورزش به این قرارداد حساس شدند.

چند مراسم اختتامیه لیگ به خاطر حضور این شرکت با مشکلاتی روبرو شد و در برگزاری شان مشکلاتی ایجاد شد و وقتی قرارداد ۱۶۰ میلیاردی تبلیغات محیطی جدید بسته شد، افرادی چون عزیز محمدی مدت ها برای این قرارداد پاسخگو بودند، به یک باره مسئولیتی را در دو تیمی گرفت که زیر نظر مستقیم وزارت ورزش بودند و حالا این شرکت برای این دو تیم خط مشی تعیین می کند و مانع از حضور رسانه ای بازیکنان شان می شود تا تبلیغات محیطی لیگ تحت تاثیر قرار بگیرد.

فارغ از اینکه شرکتی که این تبلیغات را دارد هم نتوانسته حتی ذره ای از تعهداتش را برآورده کند و باشگاه ها حقوقشان را از این شرکت طلب دارند اما این تحریم و تهدید و ممانعت در کار رسانه ها، که پیشتر و قبل از دربی هم اتفاق افتاده بود، یکی از نکاتی است که تاج و تشکیلاتش باید بر اساس مقررات با آن برخورد کنند و البته مسئولان وزارت ورزش و دو باشگاه زیرمجموعه اش به احترام هوادارانی که حق دارند، بدانند، با مسببان چنین رفتارهایی، برخورد کنند.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]