3

نقشه اسرائیل برای کوچ اجباری فلسطینیان و فشار برای آنها

  • کد خبر : 1868
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۳۷

نقشه اسرائیل برای کوچ اجباری فلسطینیان ریچارد فالک گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل یک گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید، اسرائیل با سخت‌ترکردن شرایط زندگی برای فلسطینیان غزه و تحت ‌فشار قرار دادن آنان، در تلاش برای کوچ اجباری ساکنان آن است. ریچارد فالک، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین به پرس تی‌وی […]

نقشه اسرائیل برای کوچ اجباری فلسطینیان

ریچارد فالک گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل
یک گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید، اسرائیل با سخت‌ترکردن شرایط زندگی برای فلسطینیان غزه و تحت ‌فشار قرار دادن آنان، در تلاش برای کوچ اجباری ساکنان آن است.

ریچارد فالک، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین به پرس تی‌وی گفت: “فکر می‌کنم یکی از تاکتیک‌های اسرائیل تضعیف روحیه فلسطینی‌ها است تا جایی که دست کم تعداد زیادی از آن‌ها تصمیم به ترک سرزمینشان بگیرند.”

وی افزود، فکر می‌کنم این کار اسرائیلی‌ها راهی است برای این‌که همچنان وضعیت را تحت کنترل بگیرند تا جلوی امکان هرگونه چالش واقعی سیاسی از سوی فلسطینی‌ها گرفته شود.

این اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد اعلام کرد، اسرائیل از طریق محاصره سختگیرانه نوار غزه “عمدا” فلسطینی‌ها را در فقر نگاه می‌دارد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد در نوار غزه (آنروا) نیز اعلام کرد، غزه با ۴۵٫۲ درصد نرخ بیکاری در اواخر سال ۲۰۱۰ نسبت به نیمه نخست همان سال، شاهد افزایش شمار بیکاران بوده است.

با این حال کریش گانس، سخنگوی آنروا گفت، بر اساس تحقیق این آژانس، از سال ۲۰۰۷ تا کنون که غزه در محاصره به سر می‌برد، حماس موفق شده است به اشتغال شماری از مردم این باریکه کمک کند.

پس از پیروزی حماس در انتخابات سال ۲۰۰۶ فلسطین و تسلط دولت مردمی این جنبش فلسطینی بر امور نوار غزه در سال ۲۰۰۷ میلادی، اسرائیل این منطقه را تحت محاصره قرار داد.

محاصره همه‌جانبه غزه در چهار سال گذشته، حدود یک و نیم میلیون ساکن این منطقه فقیرنشین را با کمبود شدید کالا و اقلام ضروری مانند غذا، پوشاک و دارو مواجه کرده و بر بیم و نگرانی جهانی نسبت به تشدید بحران انسانی در این منطقه افزوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر