3

جنبش سبز مرده است و فقط جنبش سرخ دموکراسی مانده است

  • کد خبر : 1873
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵

ابتکار مشکوک گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز برای ۲۲ خرداد، لج محافل ضدانقلاب را درآورد. این محافل به مصداق آن که اسب های درشکه در سربالایی همدیگر را گاز می گیرند، شورای یاد شده را متهم کرده اند که فقط فکر اخاذی از موسسات آمریکایی است اما برخی دیگر از همین محافل می گویند […]

ابتکار مشکوک گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز برای ۲۲ خرداد، لج محافل ضدانقلاب را درآورد.
این محافل به مصداق آن که اسب های درشکه در سربالایی همدیگر را گاز می گیرند، شورای یاد شده را متهم کرده اند که فقط فکر اخاذی از موسسات آمریکایی است اما برخی دیگر از همین محافل می گویند شورا نفوذی جمهوری اسلامی است و مانند گروه خنثی سازی عمل می کند.
نویسنده سایت ضدانقلابی «کژدم» که در ارتباط با شبکه بالاترین همکاری می کند در واکنش به شاهکار راهپیمایی سکوت در پیاده روهای بالای شهر نوشت: پیشتر هم گفته ام که جنبش سبز مرده است و فقط جنبش سرخ دموکراسی مانده است، دعوت به راهپیمایی سکوت آن هم در پیاده رو آخرین تیر ترکش سبزها بود تا شاید بتوانند مردمی را که از آنها بریده اند و در پیاده روها قدم می زنند، به نام خود مصادره کنند و با تهیه فیلم بتوانند آنها را در اختیار بنگاه های «توزیع دموکراسی مجانی» در اروپا و آمریکا قرار دهند و بگویند که پول هایی که به سازگارا و مخملباف و سایرین داده می شود هدر نرفته است. شرم هم چیز بسیار خوبی است که در وجنات اینها اصلا یافت نمی شود. من تمامی یوتیوب را زیر و رو کردم تا بلکه حداقل یک فیلم از «ازدحام» در پیاده روها را پیدا کنم، اما نتوانستم چیزی بیابم. پیاده روها بسیار خالی است. تعداد فیلم ها هم بسیار کم است. یکی برود به آقایان ارجمند و سازگارا و مخملباف و رضا ناپهلوی بگوید که دوران «سکوت» و «نافرمانی مدنی» تمام شده است و یک نفر هم به «سوروس» و سایر بنگاه های خیریه «پخش دموکراسی مجانی» بگوید که به این مفتخورها و دلال ها دیگر پول ندهند(!)
بالاترین در نوشته مشابهی به تمسخر فتنه گران پیشنهاد دهنده پیاده روی پرداخت و نوشت: کارمان به جایی رسیده که رسانه های طرفدار رژیم هم به ما کنایه می زنند که نترسید و بیایید پیاده روی کنید. سایت «الف» نوشت، هر روز پیاده روی کنید و از این برنامه ریزی خوب لذت ببرید! چون مهمترین عامل برای کمک به کاهش وزن است. توصیه هایی هم کرده است: ۱- سعی کنید مسیر خود را تغییر داده و مسیر جدیدی را برای پیاده روی انتخاب کنید. گاهی اوقات خسته شدن از یک مسیر تکراری و همیشگی باعث می شود که پاهای… شما برای پیاده روی تنبل شوند. در این شرایط مسیر جدیدی را انتخاب کنید تا فضا و صحنه های جدیدی را ببینید!
یکی از کاربران خارج نشین این شبکه ضدانقلابی خواستار تحرکات چریکی از سوی اپوزیسیون شد و تاکید کرد: ما عملا به اسم مبارزه مسالمت آمیز به عدم مبارزه رسیده ایم. از این پس قرار است به مرگ طبیعی بمیریم که برای حکومت بی هزینه تر باشد. آنچه مشغول کشتن ماست چیزی جز ایده های خودمان نیست. ما در حال مردن به مرگ طبیعی هستیم. عقب نشینی مداوم ما به پشت مانیتور و عبور گاه به گاهمان از خیابان در محاصره نیروهای امنیتی نشان می دهد ابتکار عمل را از دست داده ایم. برای حاکمیت بازگشت به قبل از عاشورای ۸۸ و ۲۲ خرداد ممکن نیست.
نویسنده وبلاگ میخک اضافه می کند: در پاسخ به همه انتقادها در برابر ترکیب نامعلوم «شورای هماهنگی سبز» تنها و تنها یک دلیل اقامه شده است، رعایت شرایط امنیتی. شورا اما افراد را به خیابان می خواند. آنها در خیابان ها در محاصره نیروهای پلیس مضروب و دستگیر می شوند. گروهی پس از شناسایی و طی فرآیند گرفتن عکس و ضمانت نامه و تعهد و… آزاد می شوند. بخشی که احتمالا از حرکت های بعدی جنبش حذف خواهند شد.
گروهی هم به زندان می روند چون پیشتر شناسایی شده بودند یا سابقه داشتند. بیشترین هزینه سیاسی برای دریافت کمترین نتیجه پرداخت، اقدام ما تنها یک نتیجه داشته است، ریزش نیرو. اکنون هیچ برنامه ای برای سازماندهی وجود ندارد. در دو سال گذشته حتی ما نتوانسته ایم به اندازه یک جزوه چند صفحه ای تولید محتوا کنیم. هیچ تلاش یا افق روشنی برای سازماندهی وجود ندارد. ما تنهاتر از گذشته شده ایم. نویسنده دیگری در بالاترین هم این گونه پیغام گذاشته است: دوستان! فکری به حال خودمان بکنیم. شورای سبز و این برنامه ها برای ما تنبان نمی شود. انگار شربت مستی نوشیده این شورا و بی خیال از کنار همه حوادث عبور می کند و فرصت های اعتراض را یکی پس از دیگری از دست می دهد یا عمدا فرصت ها را می سوزاند.
نویسنده وبلاگ «ایرانین پروتستان» هم معتقد است: در قالب تجمعات مسالمت آمیز، مکان میادین اصلی شهر! واقعا بهتر از این نمی تونستید مردم را سردرگم و گیج بکنید. بهتون- یا بهتر بگم به شورای دونفرتون – تبریک می گم. خوب آخه ۱۰۰ تا میدون داره این شهر، هر کی تو محل خودش حتما باید جمع بشه؟ که با دو تا ماشین مامور همه رو بگیرن؟ حالا مامور به کنار اصلا به چشم میاد این تجمع؟ بعد آقایون تکلیفم کردن برامون که مسالمت آمیز باشه، چشم از این به بعد با عکس و پوستر رهبر میریم اصلا.
اما بخوانید از نبوغ ویژه سایت خودنویس که پیشنهاد داد چون امکان حمل نمادهای سبز وجود ندارد، بهتر است از بطری آب برای نشان دادن خود استفاده شود!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1873

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر