به گزارش ایکوپرس، سیدعلی جعفری در خصوص زمان انتظار امدادخواهان برای دریافت خدمات اظهار کرد:میانگین زمان انتظار از لحظه تماس تا زمان رسیدن تیم های امدادی در نوروز امسال به کمتر از۲۵ دقیقه رسیده که شاخص قابل قبولی نسبت به استانداردهای جهانی که میانگین ۳۵ دقیقه است به شمار می آید.
جعفری تعداد تیم های امدادی شرکت امداد خودرو ایران را در نوروز ۹۵ تعداد ۲۱۴۰اکیپ/شیفت اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به ارزیابی سفرهای نوروزی در سال های گذشته و پیش بینی های صورت گرفته قبل از آغاز طرح که شامل برگزاری دوره های آموزشی مدون برای امدادگران، تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز اکیپ های امدادی است، اقدام به استقرار این تعداد اکیپ شامل: خودروها و موتور سیکلت امدادی، پایگاه ثابت و سیار،خودروهای حمل جرثقیل در سراسر کشور شد که از عوامل اصلی افزایش میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات امداد خودرو ایران در جشنواره خدمات نوروزی است.
وی در ادامه به هدف گذاری طرح جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو در حوزه میانگین زمان انتظار مشتریان در دو بخش: انتظار برای رسیدن امداد گر و زمان رفع ایراد اشاره کرد و گفت: هدف گذاری کمتر از ۳۰ دقیقه برای حضور امداد گران در محل خودروی امدادخواه و ۴۰دقیقه نیز جهت رفع ایراد تعیین شده بود که در طی ۱۱ روز گدشته، این مهم به میانگین کمتر از ۲۵ دقیقه برای شاخص رسیدن امدادگر به محل اعلام شده و میانگین کمتر از۳۰ دقیقه برای شاخص رفع ایراد و راه اندازی سیده است که این امر حاصل تلاش و حضور امداد گران، پرسنل پشتیبانی و مرکز پاسخگویی امدادخودرو ایران بوده است.
جعفری تاکید کرد: این شاخص سختگیرانه که برای ارزیابی نحوه خدمات رسانی با کیفیت در بخش زمان انتظار تعیین شده است و تعداد خدماتی که با زمان بیش از ۶۰ دقیقه در این ۱۱ روز صورت گرفته است تنها ۲۲ مورد از کل خدمات ارائه شده است همچنین تعداد خدماتی که با زمان انتظار بیش از ۹۰ دقیقه صورت گرفته نیز فقط ۹ مورد بوده که با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و جوی برخی از جاده ها و محور های بین شهری کشور و ترافیک موجود در بسیاری از مسیر ها عدد قابل قبولی است.
مدیر عامل امداد خودرو ایران افزود:باتوجه به تاکید مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در راستای فعالیت های مبتنی بر افزایش رضایت مشتریان اعمال شاخص های سخت گیرانه کنترلی در اجرای برنامه های جامع و مدون در این خصوص در دستور کار امداد خودرو ایران قرار گرفت که منجر به رضایت مندی بیش از ۹۲ درصدی مسافران نوروزی و دیگر هموطنان بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته در طرح جشنواره خدمات نوروزی ایران خودورو ۹۵ شد.
وی به بازرسین محسوس و نا محسوس این طرح به صورت ویژه اشاره کرد و گفت: تعطیلات نوروز و حجم بالای سفرهای هموطنان در این ایام برای گروه صنعتی ایران خودرو جهت در راه نماندن خودروها بسیار مورد اهمیت است، در این راستا بازرسین با تجهیزات ویژه کنترلی وحضور در تمامی محورهای مواصلاتی برای جلوگیری از تخلف های احتمالی و همچنین کیفیت بالای ارائه خدمات به انجام وظیفه در قالب بازدید های سرزده،امداد خواه،مشتریان خضوری و… می پردازند.
جعفری تعداد امداد رسانی به خودروهای سایر خودرو سازان( غیر ایران خودرویی) که تحت پوشش امداد خودرو ایران را نیستند را نیز طی یازده روز گذشته ۹۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: تا موارد رفع ایرادتی که امکانات و تجهیزات امدادگرانمان برای سایر خودروها اجازه بدهد در محل تعمیر و رفع ایراد می شود، اما در خصوص تامین قطعات، تعمیرات حساس، تعمیرات موارد ایمنی و تعمیرات سنگین تعمیرگاهی این خودروها به درخواست امدادخواه به محل مورد نظر حمل خواهد شد.
هموطنان در صورت نیاز به استفاده از خدمات امدادی می توانند در تمامی روزهای هفته با شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ به صورت ۲۴ ساعته با مرکز پاسخگویی ایران خودرو تماس حاصل و از خدمات ارائه امداد خودرو ایران در تمامی شهرها و جاده های کشور با همراهی ۱۰ مرکز پاسخگویی و ۲۱۴۰ اکیپ/ شیفت امدادی بهره مند شوند.
طرح جشنواره خدمات نوروزی سال ۹۵ با ۵۱۹نمایندگی ایران خودرو در سراسر کشور در حال اجراست که از این تعداد ۲۸۷نمایندگی به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات می پردازند. همچنین ۲۶۲فروشگاه ایساکو آماده عرضه خدمات و قطعات مورد نیاز به مشتریان هستند.
این طرح از تاریخ ۲۵ اسفند ماه۹۴ آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه ۹۵ در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.