به گزارش سایپا نیوز و به نقل از فرصت امروز،رضا تقی زاده در پاسخ به خبرنگار این روزنامه در خصوص اینکه چرا هنوز گروه خودروسازی سایپا اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نکرده است گفت: هرگونه افزایش قیمت خودرو در اختیار هیأتمدیره شرکت و براساس پیشنهاد ستاد راهبردی فروش گروه خودروسازی سایپا صورت میگیرد. به این صورت که اطلاعات بازار، رقبا، میزان عرضه و تقاضا، بازارهای موازی سرمایه نظیر مسکن و بورس، رصد و جمعبندی میشود و براین اساس مصوبهای تهیه شده و به هیأتمدیره فرستاده میشود. اکنون ما در حال طی این فرآیند هستیم تا به این نقطه برسیم که چه خودرویی، چه میزان و به چه نحوی شامل افزایش قیمت شود.
وی در خصوی اینکه برخی تعلل در افزایش قیمت از سوی سایپا را ناشی از رفتار رکودی بازار میدانند، گفت: ابتدا باید رکود را تعریف کنیم. با توجه به اینکه پیشفروش خودروهای ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر شده است و حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو پیشفروش کردهایم و از سوی دیگر تولید گروه خودروسازی سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد کرده است، بنابراین ما رکودی احساس نمیکنیم که براساس آن رفتار کنیم.
تقی زاده تصریح کرد: در گروه خودروسازی سایپا رکودی را لمس نمیکنیم اما در موضوع فروش خودروهای دست دوم رکود وجود دارد، یعنی نمایشگاهداران با رکود مواجه هستند. به عبارت دیگر متقاضیان خرید خودروهای دست دوم به سمت خرید خودروی صفر آمدهاند زیرا روشهای فروش ما بهگونهای شده که اکنون مردم میتوانند با همان بودجه خرید خودروهای دست دوم، خودروی صفر خریداری کنند. بنابراین یک شیف تقاضا صورت گرفته است که بر همین اساس یک طرف قضیه که نمایشگاهداران هستند، میگویند با رکود مواجهند و طرف دیگر که خودروسازان هستند با رونق مواجه شدهاند.
وی درخصوی افزایش قیمت خودروهای گروه سایپا گقت: باید منتظر مصوبه هیأتمدیره باشیم که براساس آن میزان و نحوه افزایش قیمت مشخص خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: وزارت صنعت امسال رشد ۳۵ درصدی را برای تولید خودرو پیشبینی کرده است و با توجه به روندی که اکنون در گروه سایپا وجود دارد سعی داریم براساس همین برنامه حرکت کنیم. میزان رشد ما از فروردینماه تا خردادماه دو برابر شده و افزایش رشد خوبی داشتهایم. همچنین برنامه روزانه ما براین اساس است که به عدد مورد نظر وزارت صنعت برسیم.