5

پادشاه عربستان حتی در دربار خود محبوبیت ندارد

  • کد خبر : 19
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

هفته نامه”شما” ارگان حزب موتلفه اسلامی نوشت: شیخ محمد عبدالعظیم حسین دبیر کل کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی در مورد لشکرکشی ارتش عربستان سعودی به بحرین گفت: عربستان نگران کشیده شدن دامنه اعتراضات بحرین به مناطق شرقی عربستان سعودی که شیعه نشین هستند بوده و معتقد است هر تغییری در بحرین […]

هفته نامه”شما” ارگان حزب موتلفه اسلامی نوشت:

شیخ محمد عبدالعظیم حسین دبیر کل کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی در مورد لشکرکشی ارتش عربستان سعودی به بحرین گفت: عربستان نگران کشیده شدن دامنه اعتراضات بحرین به مناطق شرقی عربستان سعودی که شیعه نشین هستند بوده و معتقد است هر تغییری در بحرین رخ دهد بدون شک بر کشور عربستان سعودی تاثیر می گذارد.


وی با تاکید بر این که چهره ی واقعی آل سعود در بحرین نمایان شد گفت: آنها با این قبیل جنایات چهره ی صهیونیستها را سفید کردند.
دبیرکل کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی به تشریح اهداف این کمیته پرداخت و گفت: در واقع این کمیته، کمیته-ای انسانی – حقوقی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط تعدادی از برادران تاسیس شد و هدف آن مقابله با تجاوزات و رفتارهای غیر قانونی رژیم عربستان در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندان با هر مذهب و گرایش طایفه ای و قومی بوده است. یکی از اهداف این کمیته کشف و معرفی سطح تجاوزات و رفتارهای غیرقانونی رژیم آل سعود بوده که ساده ترین و اصلی ترین قوانین بین المللی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و مهمترین حقوق افراد که دین مبین اسلام و شریعت اسلامی و نیز قوانین بین المللی آن را از حقوق اولیه و ابتدایی و اصلی هر انسان می داند را پایمال کرده.
وی در ادامه به تشریح وضعیت حکومت سعودی و خاندان آل سعود و مقایسه ی آن با ادوار گذشته پرداخت و گفت: وضعیت فعلی تفاوت زیادی با گذشته ندارد. وقتی حاکمی، حاکمی اجباری و استبدادی باشد و هیچ فرصتی برای ملت نگذارد تا در حکومت مشارکت کنند و به حقوق طبیعی خود دست یابند و همه چیز از جمله آزادی، حقوق دینی و حقوق سیاسی و غیره پایمال شود ، بدون شک پایمال کردن این حقوق مخالف تمام قوانین بین المللی است و حتی شریعت اسلامی آن را نهی کرده است.
شیخ محمد عبدالعظیم حسین زندگی شهروندان مناطق شبه جزیره عربی را فاجعه بار دانست و از محرومیت های ساکنان در همه ی زمینه ها از جمله محرومیت های سیاسی، بیکاری، خدمات بهداشتی و آموزشی ضعیف خبر داد.
این مقام مسئول در کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا وضعیت زندگی مردم به ویژه شیعیان در زمان حکومت «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» نسبت به پادشاه سابق یعنی ملک فهد بهبود یافته یا خیر گفت: بنده معتقدم این مسئله یک شایعه بزرگ است و ملک عبدالله چیز جدیدی را با خود به این سرزمین همراه نیاورد.
وی به وعده های محقق نشده ی ملک عبدالله در زمینه ی اصلاحات اشاره و گفت: ملک عبدالله یکی از اعضای غیر محبوب خاندان آل سعود به شمار می رود حتی در میان شاهزادگان و اعضای خانواده اش محبوبیت ندارد و مردم هم او را خیلی دوست ندارند.
شیخ محمد تصریح کرد: حملات نیروهای امنیتی به شیعیان در زمان ملک عبدالله چندین برابر افزایش یافته است. حمله به دسته های عزاداری، حسینیه ها و مساجد شیعیان که در آن مراسم مختلف در مناسبتهای مذهبی گوناگون برگزار می شود چندین برابر و تعداد مساجد و حسینیه های پلمپ شده در دوران حکومتی ملک عبدالله نیز به شدت افزایش یافت.
این فعال حقوق بشر در شبه جزیره ی عربی یکی از اهداف آل سعود از این لشکرکشی را اشغال بحرین دانست و از تلاش عربستان برای توسعه ی این سرزمین خبر داد.
وی با اشاره به این که لشکر کشی به بحرین ناقض قوانین شورای همکاری خلیج فارس است گفت: این شورا در قانون خود آورده است که در صورت حمله هر گونه کشور یا ارتش خارجی به یکی از کشورهای حوزه ی خلیج فارس نیروهای متحد این کشورها که تحت ارتشی به نام «درع خلیج» هستند باید با این حمله مقابله کنند اما ما در بحرین شاهدیم که این «درع خلیج» با هدف سرکوب قیام ملت بحرین که یک قیام داخلی است.
شیخ محمد در پایان با ابراز تاسف از سکوت مدعیان حقوق بشر و موسسات مختلف عربی تصریح کرد: رژیم بحرین در نهایت در برابر خواسته های مردم تسلیم خواهد شد زیرا این خواسته ها قانونی و شرعی است و پیش بینی می شود که نصرت برای ملت مظلوم باشد زیرا خداوند آن را در قرآن کریم می فرماید «ان تنصرالله ینصرکم» بنده معتقدم به هیچ وجه جنایات وحشیانه ای که آل سعود و آل خلیفه علیه کودکان و مردم بی گناه مرتکب می شوند به نتیجه نخواهند رسید پیروز این نبرد آنهایی هستند که به خدا ایمان دارند مظلومانی هستند که دهها بلکه صدها شهید و هزاران زخمی می دهند و تا آخرین قطره ی خون خود مقاومت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر