2

قانون همیشه مشکلات خشونت خانوادگی را حل نمی کند

  • کد خبر : 190318
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

عضو هیات علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی گفت: قانون همیشه مشکلات مربوط به خشونت خانوادگی را رفع نمی کند بلکه بانوان بایستی بیشتر نسبت به حقوق خودشان آگاه باشند.

ماهرو غدیری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا با بیان اینکه درخشونت خانوادگی علیه همسران که بسیار اتفاق می افتد باید زنان بیشتر آگاهی نسبت به حقوق شان داشته باشند اظهارکرد: ارتقا سطح آگاهی زنان از حقوق شهروندی خود موجب می شود تا کمتر با خشونت همسرانشان مواجه شوند.
وی افزود: باید تلاش شود کسانی که قربانی خشونت هستند به خاطر ندانستن مهارت های فردی و اجتماعی، از خشونت رنج نبرند بلکه با داشتن مهارت ها و آموزش های لازم، نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کند.
وی با بیان به اینکه برخی مواقع افرادی که ازحق خودشان مطلع نیستند، حرکت هایی انجام می دهند که مرتکب خشونت می شوند، ادامه داد: در حوزه خشونت خانوادگی باید تا جایی که می توانیم آموزش های لازم به مردم داده شود و کنترل خاصی بر روی این موضوع انجام شود.
غدیری گفت: باید تلاش کنیم مهارت های فردی و اجتماعی آموزش داده شود تا سهم افراد به ویژه زنان را در قربانی شدن در موضوع خشونت پایین آورده شود.
وی خاطرنشان کرد: باید برخوردهای جدی با موضوع خشونت خانگی انجام شود چرا که زنان و کودکان آسیب پذیرتر از مردان در بحث خشونت خانگی هستند و همیشه با مشکلات جدی تر در زمان خشونت رو به رو می شوند.
عضو هیات علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، بالاترین میزان قتل ها را در اثر خشونت خانوادگی دانست و گفت: درست است که این موضوع کنترل می شود اما چاره واقعی کار نیست بلکه باید آموزشهای لازم به زنان و کودکان داده شود.
وی با بیان اینکه خشونت خانگی معمولا بین همسران بیشترروی می دهد، ادامه داد: در برخی مواقع درموضوع خشونت افراط وتفریطی انجام می شود که قابل قبول نیست که به عنوان نمونه درجریان خشونت علیه یک زن مشهدی و فرزندش ، اگرچه این بانوی مشهدی به مراجع قضایی برای مطرح کردن مشکلش مراجعه کرده بود، اما بهترین نظری که برای وی داده بودند این بوده که به خانه اش بازگردد، اما این گونه اقدامات قابل پذیرش نیست.
غدیری افزود: باید علاوه بر ارائه آموزش ها و مهارت های فردی و اجتماعی به زنان و کودکان، آنان را نسبت به حق قانونی شان آگاه کرد تا بیشتر از این قربانی خشونت نشوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=190318

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر