3

حقوق ۳۸ میلیونی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد

  • کد خبر : 191331
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که در ورشکستگی به سر می‌برد، ماهانه ۳۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما بازنشستگان تنها یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

به گزارش افق نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: متاسفانه ما می‌بینیم که هر دم از این باغ بری می‌رسد؛ یک زمان اختلاس‌های آنچنانی بود و اکنون رنگ آن عوض و به حقوق‌های نجومی تبدیل شده است.

وی افزود: ماهیت این حقوق‌های نجومی این است که عده‌ای با زد و بندهای سیاسی و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی‌شان دست به خیانت‌هایی می‌زنند که ممکن است تحت عنوان اختلاس و یا در قالب حقوق‌های نجومی صورت گیرد ولی در حقیقت دارای یک ماهیت هستند که از بیت المال مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اینها چیزی جز بی تقوایی نیست وگرنه قانون در این رابطه خلأیی ندارد بلکه ضعف مدیریت، عدم نظارت و بی نظمی اقتصادی است که در مملکت گریبان گیر ما شده و باعث بروز چنین مشکلاتی از قبیل اخذ حقوق‌های نجومی شده است.

ابوترابی‌فرد بر همین اساس اضافه کرد: تا زمانی که این روند اصلاح نشود از این موارد چه در اختلاس و چه در حقوق‌های نجومی متاسفانه ادامه خواهد داشت البته در پایان مجلس نهم قانون تجارت را اصلاح کردیم ولی آنچه که اکنون وجود دارد مشکل بی وجدانی مسئولان، عدم نظارت و خیانتی است که برخی از مسئولان دارند.

وی لزوم ورود جدی مجلس در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس باید در این زمینه از بُعد نظارتی وارد شود، همچنین در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه داده تا با متخلفان برخورد شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در ادامه با تاکید بر استرداد اموال بیت المال، گفت: تمام اموالی که اینگونه دریافت شده باید به بیت المال بازگردد و مسئولانی که چنین حقوق‌هایی را دریافت کردند نیز باید عزل شوند؛ این استرداد اموال باید همراه با برخورد و مجازات متخلفان باشد چرا که این افراد از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده و خیانت در امانت کرده‌اند. اینها برداشت‌های ناروایی است که در حقیقت از بیت المال صورت گرفته است.

ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: این افراد باید شناسایی شوند تا تفهیم اتهام شده و از سوی قوه قضائیه برخورد جدی صورت گیرد. چگونه است که با یک شرکتی به نام صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که در ورشکستگی به سر می‌برند مدیرعامل آن باید ماهانه ۳۸ میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد ولی ورشکستگان و بازنشستگان پس از گذشت ۴ ماه و یا بیشتر تنها ماهی یک میلیون تومان حقوق به آنان پرداخت می‌شود. اینها در حقیقت خیانت است.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=191331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر