4

تشدید بحران اقتصادی و مالی در ایتالیا

  • کد خبر : 19225
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷

تشدید بحران اقتصادی و مالی در ایتالیا، هزاران شرکت و کارخانه را تعطیل و یا در آستانه ورشکستگی قرار داده است.روسای صنایع کوچک و متوسط ایتالیا با وخیم توصیف کردن وضع اقتصادی این کشور، کناره گیری سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا را از قدرت خواستار شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، «جان پائولو […]

تشدید بحران اقتصادی و مالی در ایتالیا، هزاران شرکت و کارخانه را تعطیل و یا در آستانه ورشکستگی قرار داده است.روسای صنایع کوچک و متوسط ایتالیا با وخیم توصیف کردن وضع اقتصادی این کشور، کناره گیری سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا را از قدرت خواستار شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، «جان پائولو گالی»، مدیر کل کنفدراسیون صنایع ایتالیا دراین باره گفت: با ادامه بحران اقتصادی در ایتالیا، شرکت ها و واحد های تولید زیادی ورشکست و تعطیل شده اند و این در حالیست که ایتالیا پس از المان، دومین کشور صنعتی اروپا محسوب می شود.
در پی ورشکستگی بسیاری از واحد های تولیدی در ایتالیا، شمار بیکاران و بی خانمان ها در این کشور، رو به افزایش گذاشته شده است.
براساس تازه ترین گزارش سازمان تامین اجتماعی ایتالیا، در ماه سپتامبر ۴۷۰ هزار شاغل به علت از دست دادن کارشان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده اند.
«لوئیجی مارینو»، رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی ایتالیا هم با انتقاد از سیاست های ناکارامد اقتصادی دولت برلوسکنی گفت: ایتالیا در حال حاضر با دو مشکل اساسی روبرو است. یکی بدهی عظیم ۱۹۰۰ میلیارد یورویی و دیگری بی اعتمادی بازارهای مالی به وضع اقتصادی ایتالیا. در ضمن قدرت رقابتی صنایع ایتالیا هم در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته است.
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد شمار بیکاران در این کشور به ۲ میلیون نفر افزایش یافته است. اتحادیه اتاق های بازرگانی ایتالیا هم گزارش داد تا اخر سال جاری میلادی ۸۸ هزار شاغل دیگر به جمع این بیکاران افزوده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19225

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر