2

وقتی علمای بزرگی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جنتی و دیگران احساس خطر کرده‌اند حتما خطری وجود دارد

  • کد خبر : 1926
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست هفتگی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به شخصیت جامع‌ الاضداد امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت علی (ع) نمونه رشد تمام ابعاد انسانی به سمت کمال است و اگر چه نمی‌توانیم همانند آنان باشیم اما باید سعی کنیم خودمان را به این الگو نزدیک‌تر […]

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست هفتگی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به شخصیت جامع‌ الاضداد امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت علی (ع) نمونه رشد تمام ابعاد انسانی به سمت کمال است و اگر چه نمی‌توانیم همانند آنان باشیم اما باید سعی کنیم خودمان را به این الگو نزدیک‌تر سازیم.
مطهری با تأکید بر نصب جانشینی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از سوی خداوند متعال بر اساس آیات قرآنی، تصریح کرد: حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»،‌ ناظر به ولایت «اولی به تصرف» است و هیچ «ناصریتی» از آن مستفاد نمی‌شود.

وی برخی از مسلمین را مرتد از این امر خدا و رسولش خواند و افزود: عده‌ای که به ناچار اسلام آوردند و منشأ ضربه زدن به آن بودند، ادعا می‌کردند نبوت که نصیب بنی‌‌هاشم شده باید امامت را در اختیار بنی‌امیه قرار دهند تا با اجرای آن امور حکومتی در یک قبیله جمع نشده و عدالت یکسان رعایت شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این عده با راه‌اندازی جریان سقیفه و بیعت با ابوبکر موضوع را خاتمه یافته تلقی کردند و توانستند از کم‌ آگاهی بقیه مسلمانان سوء استفاده و آنان را فریب دهند.

وی با بیان حدیث رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم مبنی بر اینکه «من از اقتصاد بد بر شما نمی‌ترسم، بلکه از کج فکری‌ها در هراسم»، تصریح کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند «زیرا مؤمنین به واسطه ایمانشان به دین ضرر نمی‌رسانند و خداوند مشرکین را با شرکشان در هم می‌کوبد»، البته هر جا اسلام با کفر واضح و آشکار، برخورد کرده پیروز شده است .

مطهری در مورد ویژگی منافقین گفت: منافق در قلبش نفاق دارد، سخن زیبا بر زبان می‌آورد ولی در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند، حرف‌هایی می‌زند که شما دوست دارید ولی برخلاف میل‌تان رفتار می‌کند و با این ترفند‌های منافقانه، پیش‌بینی رسول خدا (ص) محقق شد.

وی با یادآوری جریان معاویه در به کار‌‌‌گیری ۱۰۰ هزار نیروی تازه مسلمان شامی علیه امیرالمومنین علی (ع)، ابراز داشت: اگر از این شامی‌ها، شخصیت، اندیشه و زندگانی حضرت را می‌پرسیدی، چیزی نمی‌دانستند و این نشانه ایمان سطحی، کم‌آگاهی و تلاش منافقان برای از بین بردن اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس، فتوحات سریع و پی‌در پی اسلام توسط خلفاء را بدون تأیید امام علی‌ علیه‌السلام و حتی در نگاه ایشان مذموم شده دانست.

وی، امور و وقایع اول اسلام را برای همه دوران‌ها و عصر امروز قابل انطباق خواند و افزود: آن مسائل بر جامعه امروز ما نیز صادق است و باید بدانیم با چه حرکت و برای چه قیام کنیم؟

مطهری با تأکید بر اینکه نباید ابزار دست دیگران شویم، بیان کرد: نباید بگذاریم منافقان از ما سوء استفاده کنند باید بینش و بصیرت درستی داشته باشیم.

وی با تصریح بر شناسائی خوب و دقیق جریان انحرافی، اذعان داشت: اگر کسی مثل شهید مطهری نبود، انقلاب با مشکلات زیادی مواجه می‌شد یا پیروزی آن به تأخیر می‌افتاد او شخصیتی بود که سال ۴۹ سازمان مجاهدین خلق را دارای گرایش مارکسیستی خواند و همراهی با سران آن را غیر ممکن می‌دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این در حالی بود که برخی از روحانیون از آنها حمایت می‌کردند و متأسفانه خیلی‌ها حق را از باطل تشخیص نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شخصی که یک حرکت اجتماعی آغاز کرده باید در مسیر صحیح این حرکت را هدایت کند، گفت: فرض کنیم در جنبش سبز اهداف درستی داشته‌اند اما نتوانستند آن را به خوبی هدایت کنند و کم کم به بیراهه رفت و هدایت آن به دست افرادی افتاد که اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند و این حرکت از دست آنها خارج شد.

مطهری با تصریح بر اینکه آغازگران نهضت نباید اندیشه‌های تجددگرای افراطی در آنها پیدا شود، گفت: در این هنگام اهداف گم‌شده و جنبش بی‌سر خواهد شد و هنر امام (ره) این بود که نهضت را تا آخر هدایت کردند و اشتباه انقلاب مشروطه همین جا بود که روحانیت کنار کشیده و ادامه مسیر را به دست روشنفکر‌ها سپردند این در حالی بود که مشروطه، انقلاب اسلامی بود که به بار نشست اما ورود این تجدد‌گراها باعث از بین رفتن این انقلاب شد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به نظرات رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انتقلاب بعضی مسائل را مطرح نمی‌کنند چرا که مطرح کردن برخی حرف‌ها از سوی رهبری صلاح نیست، مسئولان رده پایین‌تر از ایشان از جمله نماینده‌ها باید بگویند، شاید در شأن رهبری نباشد که در موضوعی اظهار نظر علنی و آشکار کند و صلاح است شما مطرح کنید؛ امام (ره) در مورد مرحوم شریعتی حتی کلمه‌ای اظهار علنی و آشکار نکرد زیرا می‌دانست طرفداران متعصبی دارد که به نهضت آسیب رسانده یا موجب مطرح شدن بیشتر آنها می‌شود.

این نماینده مجلس با یادآوری سیاست شهرداری تهران در دوره سازندگی مبنی بر بلند‌مرتبه سازی یا همان برج‌سازی در همه کوچه‌های ۶ تا ۸ متری شمال شهر گفت: البته در دنیا برج‌سازی هست ولی اطراف آن خلوت و محوطه‌های باز است؛ همان موقع خیلی‌ها می‌گفتند به ما چه ربطی دارد، رهبر و رئیس جمهور هستند،‌ در صورتی که این گفته منطقی نیست زیرا هر کسی در حد خودش باید هشدار دهد تا از این انحرافات جلوگیری شود.

مطهری، به پخش موسیقی نامناسب در سال ۵۹ تا ۶۰ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: اعتراض می‌کردیم که این موسیقی‌ها اشکال شرعی دارد و در حد غنا است؛ می‌گفتند «ما پخش می‌کنیم اگر حرام بود رهبری می‌گوید»، آنها انتظار داشتند رهبری یک گوش به رادیو و یک چشم به تلویزیون داشته باشد و دائم بفرمایند چه چیز حلال و چه چیزی حرام است.

وی با اشکال‌گیری به جریان انحرافی نفوذی در دولت تصریح کرد: وقتی علمای بزرگی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جنتی و دیگران احساس خطر کرده‌اند حتما خطری وجود دارد، البته گفتار‌های آنها سیاسی نبوده و برای کسب قدرت نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به بیان ویژگی‌های جریان انحرافی پرداخت و اظهار داشت: احساس خودکفایی نسبت به شناخت اسلام، نخستین شاخصه جریان انحرافی است؛‌ این در حالی است که حتی یک فقیه را هم نمی‌توان اسلام‌شناس دانست!

وی شهید آیت‌الله مطهری را تنها کسی دانست که امام (ره) عنوان «اسلام‌شناس عظیم‌الشان» را درباره او به کار بردند.

مطهری با اشاره به نظر برخی مبنی بر اینکه دولت در امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای ندارد بلکه روحانیت، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی مسئول آن هستند، بیان کرد: در حالی که بنا به اجماع فقها، هر موضوعی که به قدرت و اعمال قانونی محتاج باشد، وظیفه دولت اسلامی است که آن موضوع را انجام دهد.

وی تصور فوق در جریان انحرافی را همچون دیدگاه گروهک فرقان دانست و عنوان کرد: این سازمان نیز خود را از اسلام‌شناس می‌دانست و می‌گفت حدیث و قرآن را خودمان تفسیر می‌کنیم؛ در صورتی که کوچکترین سواد و صلاحیت این کار را نداشتند. همچون اکبر گودرزی از اعضای این گروهک که در دادگاه در ترجمه آیه «اِن‌الانسانَ لَکَنود»، گفته بود یعنی انسان کند است!
ما نمی‌خواهیم بگوییم اینها هم مثل آنها هستند. در حق اینها هم نباید ظلم کنیم، اما نشانه‌هایی از اینگونه برداشت‌ها وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، لیبرالیسم فرهنگی را دومین ویژگی برجسته جریان انحرافی معرفی کرد و افزود: ما نشانه‌های آن را در جامعه می‌بینیم که این همان مصداق تجدد‌گرایی افراطی است که شهید مطهری آن را آفت نهضت اسلامی می‌داند و می‌گفت «مبادا نهضت دچار تجدد‌گرایی افراطی ‌شود».

مطهری مکتب ایرانی را مصداق نفوذ اندیشه بیگانه دانست و ادامه داد: اگر اسلام ایرانی درست باشد، بنابراین هر کشوری برای خود اسلامی دارد، اسلام مصری، اسلام سوری و غیره. هر کسی این ادعا را داشته باشد موجب ایجاد دغدغه در جهان اسلام می‌شود.

وی در پایان، دولت را مجری قانون خواند و اظهار داشت: در دوره‌ اصلاحات هم این نظر را داشتیم و اعتراض می‌کردیم که رئیس جمهور نظریه‌پرداز و ایدوئولوگ نیست بلکه مجری قانون است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در بحث امر به معروف، نحوه عدالت و مسایل فرهنگی مثل حجاب از خود اظهار نظر می‌کنند و می‌گویند «نظر ما یا نظر دولت این است؛ در صورتی که همه اینها در جای جای قانون اساسی مشخص شده است؛ نظر امام (ره) هم مشخص است که دولت باید اجرا کند.

وی افزود: بیان دیدگاه‌های خاص نسبت به روحانیت، مهدویت، ولایت فقیه و غیره، اینها حرف‌های خطرناکی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر