4

کاهش بودجه دفاعی سرمایه‌‌گذاری در حوزه‌های دیگر را هم بی‌اثر می‌کند

  • کد خبر : 192724
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عقلانیت و تدبیر اقتضا می‌کند که توان دفاعی خود را حفظ کنیم تا قدرت بازدارندگی‌مان محفوظ بماند، گفت: ما اگر از حیث امنیت دچار خدشه شویم، سرمایه‌‌گذاری در حوزه‌های دیگر نیز بی‌اثر خواهد بود.

خبرگزاری فارس: کاهش بودجه دفاعی سرمایه‌‌گذاری در حوزه‌های دیگر را هم بی‌اثر می‌کند/ لزوم توجه دولت و مجلس به توان دفاعی کشور

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به لایحه دولت برای حذف تبصره ۲۲ که منجر به کاهش بودجه دفاعی کشور تا سقف پنج هزار میلیارد خواهد شد، اظهار داشت: روشن است در شرایطی که کشور ما در معرض تهدیدات جدی قرار دارد اگر این روند را در پیش بگیریم که منجر به تضعیف بنیه دفاعی کشور شود، خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

جوانی ادامه داد: اگر تا امروز دشمنان ما جرأت پیدا نکردند که تهدیدات نظامی خود را عملیاتی کنند، دلیل‌ آن برخورداری جمهوری اسلامی از قدرت نظامی و دفاعی بوده است و از این رو دشمنان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اقدام علیه جمهوری اسلامی با پاسخ قاطع روبه‌رو شده و ضرر آن بیش از سودشان در اقدام نظامی خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی یعنی ما می‌توانیم ضربه متقابل را آنچنان وارد کنیم که دشمن پشیمان شود و نتواند به اهدافش برسد یادآور شد: این وضعیت ما محصول مجموعه اقداماتی است که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی بر همین اساس تأکید کرد: ‌با توجه به استمرار تهدیدات منطقه‌ای، عقلانیت و تدبیر اقتضا می‌کند که توان دفاعی خود را حفظ کنیم تا قدرت بازدارندگی ما محفوظ و معتبر بماند.

جوانی تصریح کرد: کاهش بودجه دفاعی به این موقعیت جمهوری اسلامی آسیب می‌رساند و از این رو نمایندگان باید با نگاه واقع‌بینانه این موضوع را بررسی کنند چرا که در همه کشورهای دنیا بودجه دفاعی و امنیت ملی در صدر قرار دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در عین حال با ذکر این نکته که درست است که ما در مباحث بودجه با تنگنا مواجهیم اما مباحث دفاعی نباید فراموش شود، افزود: ما اگر از حیث امنیت دچار خدشه شویم، سرمایه‌‌گذاری در حوزه‌های دیگر نیز بی‌اثر خواهد بود و از این رو امنیت ملی باید به عنوان شاخص در اولویت اول قرار گیرد و دولت و نمایندگان نیز به این نکته توجه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر