بانک ورزش– آیا پرسپولیس برای لیگ شانزدهم بد یارگیری کرده؟ به این راحتیها نمیتوان به این سوال جواب مثبت یا منفی داد. باید اجازه داد فصل جدید شروع شود تا عیار نفرات تازه، در کوران مسابقات مشخص شود. با این حال حداقل یک موضوع روشن است؛ اینکه پرسپولیس جنبههای تبلیغاتی بارگیری در تابستان را به شکل محسوسی باخته و دچار شکستهایی شده که احساس هواداران این تیم را جریحهدار کرده است. شاید اگر مدیران پرسپولیس کمی دقیقتر و با وسواس بیشتر عمل میکردند، برخی از این شکستها رقم نمیخورد و طرفداران میلیونی قرمزها را آزار نمیداد.
در هفتههای اخیر پرسپولیس برای جذب شجاع خلیلزاده خیز برداشت و البته موفق به نهایی کردن این پروژه نشد. نکته مهم اما این است که مسوولان این باشگاه، از کیفیت قرارداد شجاع با تیم اصفهانی باخبر نبودند. شرط اول و بدیهی تلاش برای جذب یک بازیکن این است که بدانی وضعیت قرارداد او چیست، اما پرسپولیسیها به جای تحقیق برای آگاهی دقیق از مدت زمان باقیمانده از قرارداد خلیلزاده، به نقلقولی که در افکار عمومی مطرح بود بسنده کردند و پذیرفتند که فقط یک نیمفصل از قرارداد مدافع میانی سپاهان باقی است. حتی حسین هدایتی که مهره اصلی باشگاه در نقلوانتقالات بود، چند روز پیش در پستی روی صفحه اینستاگرامش نوشته بود: «او یک پرسپولیسی است که اگر تعصب امثال کریم باقری، مهدی مهدویکیا و علی کریمی در وجودش باشد جایی نمیرود. شجاع تا نیمفصل با سپاهان قرارداد دارد و مدیریت هم در تلاش است تا او را حتی قبل از شروع فصل جدید جذب کند.» با این وجود استعلام سپاهان از سازمان لیگ نشان داد شجاع تا فروردین سال آینده به تیم اصفهانی تعهد دارد؛ بنابراین کاری غیر از تمدید قرارداد تا پایان فصل از دست او ساخته نبود. حالا سوال این است که چرا پرسپولیسیها قبل از رسانهای کردن تلاش برای جذب شجاع، در مورد قرارداد او اطلاعات دقیق کسب نکردند؟ در این صورت بیهوده هواداران را امیدوار نمیکردند و ضربهای دیگر به حیثیت باشگاه وارد نمیآوردند. یادمان باشد برای باشگاهی به بزرگی پرسپولیس خوب نیست که نداند کیفیت قرارداد خلیلزاده یا کنعانیزادگان چطور است و یا رامین رضاییان تحت چه شرایطی بازیکن آزاد محسوب خواهد شد؟ این بیدقتیها باعث شد پرسپولیس از نظر تبلیغاتی در این تابستان ضرر کند، هرچند ممکن است یارگیری انجام شده در این تیم چندان هم بد نبوده باشد و بتواند نیازهای برانکو را رفع کند.