2

عوامل کودتا در ترکیه باید جداگانه در «قبرستان خائنان» دفن شوند

  • کد خبر : 194211
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

شهردار استانبول پیشنهاد داد افرادی که حین کودتای نافرجام ترکیه کشته شدند در قبرستانی جداگانه، تحت عنوان «قبرستان خائنین» دفن شوند.

خبرگزاری فارس: عوامل کودتا در ترکیه باید جداگانه در «قبرستان خائنان» دفن شوند

«قدیر تاپباش» شهردار «استانبول» در جریان راهپیمایی‌ای که هر شب از زمان کودتای نافرجام هفته گذشته تاکنون برگزار می‌شود، اعلام کرد، آن دسته از عوامل کودتا که در حین عملیات برای سرنگونی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه کشته شدند، باید در «قبرستان ویژه خائنین» دفن شوند.

او همچنین از شهردار یک شهر شمالی به دلیل امتناع از درخواست دفن افسری که در حین تلاش برای کودتا کشته شده بود، قدردانی کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، شهردار استانبول تأکید کرد که هیچ‌ قبرستانی، خائنین را نمی‌پذیرد.

تاپباش ادامه داد:‌ «من به همکاران خود گفته‌ام که ما می‌توانیم محل دفن خائنین را جدا کنیم. آنها به من گفته‌اند که خائنین را می‌توان در قبرستان اجساد بلامعارض دفن کرد، اما من مخالفت کردم زیرا افراد بی‌گناه در آنجا دفن شده‌اند. من به آن‌ها راهنمایی دادم که طرح‌های جداگانه‌ای را به وجود آوریم و بخشی از قبرستان را “قبرستان خائنین” بنامیم به این شکل افرادی که از کنار قبرهای آنها رد می‌شوند بر قبرهای آن‌ها آب دهان پرتاب کند.»

وی تصریح کرد: «طبق اعتقادات ما، افرادی که در چنین خیانتی مداخله داشتند، بعدها در جهنم زندگی پس از مرگ مجازات می شوند، اما ما نباید اجازه دهیم حتی وقتی می‌میرند نیز در آسایش باشند».

فارس/در کودتای نافرجام هفته گذشته ترکیه، صدها نفر کشته شدند. دولت ترکیه بعد از آن هزاران نفر را بازداشت، اخراج یا معلق کرده است. دولت آنکارا در صدد است عوامل کودتا را اعدام کند که این مسئله بازخورد منفی در سطح جهان داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]