2

فوت دانشجوی کاشانی دقیق بررسی می شود

  • کد خبر : 194563
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

رئیس کمیته بررسی حادثه فوت دانشجوی دانشگاه کاشان گفت: این حادثه مجدانه و بطور دقیق در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد عصر روز شنبه در خصوص آخرین پیگیری های این حادثه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: پس از تشکیل این کمیته، کار در دانشگاه کاشان آغاز و کمیته کارشناسی برای بررسی دقیق تر این مساله شکل گرفت تا با افراد آگاه صحبت کرده، بررسی های لازم را انجام داده و مستندات نیز جمع آوری شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، با سازمان امور دانشجویان و بخش های مربوطه نشستی برگزار شد که اطلاعات آن در حال جمع بندی است تا گزارش صحیح و عادلانه ای به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: این کمیته می کوشد تا با نگاهی درست و کارشناسی، گزارش مستدل و عادلانه ای را تهیه کند.
ایوب آقایی اهل ایلام دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه کاشان عصر سوم تیر ماه گذشته در خوابگاه دانشجویی دانشگاه فوت کرد.
پس از فوت این دانشجو، فضاهای مجازی مطالبی را به نقل از مسئول دانشجویان بورسیه مبنی بر این که مرحوم ایوب آقایی دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان برای جایابی در مساله بورسیه خود تلاش می کرده و متاسفانه به نتیجه نرسیده است، نشر دادند.
همچنین فضاهای مجازی اظهار نظر یک عضو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان را درباره خودکشی ایوب آقایی دانشجوی دکترا شیمی دانشگاه کاشان منتشر کردند.
روابط عمومی دانشگاه کاشان نیز پنجم تیر ماه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی مطالب خلاف واقع در مورد درگذشت دانشجوی دکترای شیمی این دانشگاه، پیگیری قضایی در برابر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می دارد.
در بیانیه نوشته شده بود: فقدان دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه کاشان مرحوم ایوب آقایی موجب تالم و تاسف عمیق جامعه علمی و دانشگاهی بخصوص دوستان، همکلاسی ها و استادان آن مرحوم شد.
در ادامه این بیانیه آمده بود: دانشگاه کاشان با عرض تسلیت این ضایعه به خانواده آن مرحوم و ابراز همدردی عمیق و صمیمانه و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان به اطلاع می رساند که آن مرحوم براساس معرفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجوی بورسیه مقطع دکترای شیمی تجزیه بوده و کلیه هزینه­های تحصیل وی توسط وزارت علوم پرداخت شده بود و در رابطه با بورسیه خود با مشکلی روبرو نبوده و نامبرده بدون هیچ مانعی به تحصیل خود ادامه داده است.
در بخش پایانی بیانیه روابط عمومی دانشگاه کاشان تاکید شده بود: بنابراین دانشگاه کاشان با توجه به انتشار برخی مطالب خلاف واقع پیگیری قضایی در برابر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می دارد.
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دهم تیر ، اعلام کرده است: ضمن عرض تسلیت به مناسبت فوت تاثر برانگیز دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان، مرحوم ایوب آقائی، به خانواده محترم آن مرحوم و دانشگاهیان کاشان با توجه به تداوم انتشار شایعات و تلاش برای تشویش اذهان عمومی ، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با پایبندی به اصول اخلاقی مبنی بر عدم اعلام عمومی اطلاعات خاص افراد، نظیر نحوه پذیرش ، دلایل لغو بورس ، سابقه تحصیلی و … ، توضیحاتی زیر را به استحضار ملت آگاه ،فهیم و انقلابی می رساند:
۱- همانطور که در بیانیه های دانشگاه کاشان نیز آمده است، مرحوم ایوب آقایی در سال ۸۹ بعد از معرفی به چند دانشگاه به عنوان دانشجوی بورسیه، موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه کاشان شده و از مهر ماه ۹۰ دوره دکترا را در آن دانشگاه آغاز می کند.
۲- تمامی هزینه های مرتبط با تحصیل ایشان به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به دانشگاه محل تحصیل پرداخت شده بوده است.
۳- وی در رابطه با ادامه تحصیل خود با مشکلی رو به رو نبوده و تداوم بورس در سال ۹۴ به اطلاع وی رسیده بود.
۴- وی در سال ۹۱ و اوایل ۹۲ مطابق رویه معمول جهت جایابی به ۸ دانشگاه معرفی می شوند اما در همان دوره موفق به اخذ اعلام نیاز نمی شوند.
۵- عمده آنچه در این چند روز در برخی رسانه ها منتشر شده ، قلب حقایق و در راستای بهره برداری سیاسی از فقدان یک جوان دانشجو است.
۶- وزارت علوم با عنایت به لزوم حفظ حریم خصوصی ، تمام مدارک وسوابق مشارالیه را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می دهد وحق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر