2

پیشروی‌های انقلابیون در شهر کیکلا در پی هفته‌ها بن‌بست در درگیری‌های میان نیروهای انقلابی

  • کد خبر : 1958
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵

نیروهای انقلابی لیبی به پیشروی‌های جدیدی در مناطق شرق و غرب این کشور دست یافته و کنترل آن مناطق را از دست نیروهای رژیم قذافی درآورده‌اند. به گزارش چهارشنبه (۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن) خبرگزاری رویترز، انقلابیون لیبی موفق شدند، نیروهای امنیتی رژیم معمر قذافی، حاکم این کشور را از شهر کیکلا واقع در ۱۵۰ کیلومتری […]

نیروهای انقلابی لیبی به پیشروی‌های جدیدی در مناطق شرق و غرب این کشور دست یافته و کنترل آن مناطق را از دست نیروهای رژیم قذافی درآورده‌اند.

به گزارش چهارشنبه (۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن) خبرگزاری رویترز، انقلابیون لیبی موفق شدند، نیروهای امنیتی رژیم معمر قذافی، حاکم این کشور را از شهر کیکلا واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب پایتخت، عقب برانند.

پیشروی‌های انقلابیون در شهر کیکلا در پی هفته‌ها بن‌بست در درگیری‌های میان نیروهای انقلابی و نظامیان وفادار به قذافی صورت گرفته است.

نیروهای مخالف رژیم در شهر کیکلا با هدف جلوگیری از حملات تلافی‌جویانه نیروهای قذافی، مواضع دفاعی را مستقر کرده‌اند.

انقلابیون لیبی در مناطق شرقی این کشور در نزدیکی شهر نفت‌خیز بریقه نیز، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای وفادار به قذافی صورت داده‌اند.

در همین حال، نیروهای ائتلافی ناتو به بمباران شهر طرابلس پایتخت این کشور به ویژه در مناطق شرقی این شهر ادامه داده‌اند.

تلویزیون دولتی لیبی گزارش داده است که بمباران جنگنده‌های ناتو اهداف نظامی و غیرنظامی را در منطقه پر جمعیت فیرنگ طرابلس هدف قرار داده‌اند که این حملات تلفاتی را در پی داشته است.

این درحالی است که جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی که نقش میانجی اتحادیه آفریقا را در حل بحران لیبی بر عهده دارد، روز سه‌شنبه (۲۴ خرداد)، از عملکرد ناتو در تضعیف تلاش‌های این اتحادیه در حل دیپلماتیک بحران لیبی انتقاد کرد.

زوما، ناتو را به سوء‌استفاده از قطع‌نامه ۱۹۷۳ سازمان ملل مبنی بر اعمال منطقه پرواز ممنوع در لیبی، با هدف تغییر رژیم در این کشور متهم کرد.

همزمان با آغاز اعتراضات و درگیری‌ها شدید در لیبی از اواسط ماه فوریه میان نیروهای انقلابی و نظامیان حامی قذافی، ده‌ها هزار تن از مردم این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

همچنین، شمار کثیری از غیرنظامیان لیبی در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف ناتو که از نوزدهم مارس و با صدور قطع‌نامه سازمان ملل به بهانه حمایت از جان مردم لیبی آغاز شد، در این کشور کشته ‌شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1958

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر