3

جنگ بین «خان»های تهران، راه را بر مردم بست + تصاویر

  • کد خبر : 19681
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵

از ابتدای هفته جاری، جمع کثیری از کارکنان شاغل در استانداری تهران، بانک سپه شعبه مرکزی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در رفت و آمد به محل کارشان، به دلیل مسدود شدن شبانه خیابان منتهی به ساختمان این ادارات، با مشکل مواجه شداند. انسدادی که دلیلش کارهای ساختمانی و موارد […]

از ابتدای هفته جاری، جمع کثیری از کارکنان شاغل در استانداری تهران، بانک سپه شعبه مرکزی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در رفت و آمد به محل کارشان، به دلیل مسدود شدن شبانه خیابان منتهی به ساختمان این ادارات، با مشکل مواجه شداند. انسدادی که دلیلش کارهای ساختمانی و موارد مشابه نیست.

با آغاز هفته جاری، کارمندان شاغل در محدوده جنوبی اراضی عباس آباد (شمال بزرگراه رسالت و حدفاصل بزرگراه‌های مدرس و آفریقا) در هنگام عزیمت به محل کار با صحنه عجیبی مواجه شدند. خیابان منتهی به برخی از ادارات مهم شهر با تلی از خاک و نخاله ساختمانی مسدود شده بود و چند سرباز از آن محافظت می‌کردند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که هیچ اثری از کندن خیابان یا دیگر امور ساختمانی در آن محدوده وجود نداشت. جالب اینکه راه عبوری دیگری برای دسترسی به این ادارات (البته برای آنهایی که ماشین مراجعه می کنند) وجود ندارد.

یکی از کارمندان بانک سپه در این باره می‌گوید: وقتی با جاده بسته مواجه شدیم، از سربازان حاضر در محل دلیل را جویا شدیم که پاسخی نداشتند و خود را مامور و معذور خواندند. در حالی که این خیابان کریدور عبوری برخی ادارات دیگر هم هست، در زمان کوتاهی خیابان از خودروهای متوقف شده پر شد و تماس با پلیس ۱۱۰ هم مشکل را حل نکرد.

این در حالی است که سامانه فوریت‌های خدمات شهری (۱۳۷) خود را مجاز به ارائه خدمات در محدوده اراضی عباس آباد نمی‌داند و با اعلام اینکه جنوب این اراضی در انت‌های فاز دوم پارک «آب و آتش» قرار دارد، مدیریت این ناحیه را با شهرداری کل می‌داند.

همانگونه که در تصاویر هم پیداست، با بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها، اغلب حاضرین در صحنه، تاخیر بیشتر در محل کار را جایز ندانستند و از روی ناچاری خودروشان را همانجا پارک کرده و پیاده راهی محل کارشان شدند. غافل از اینکه سربازان حاضر در محل مانع از تردد افراد هستند و راه گریزی برای رسیدن به ادارات نیست جز از طریق بزرگراه آفریقا.

در حالی که با گذشت چند روز هنوز خبری از بازگشایی این خیابان در دست نیست، یافته‌های خبرنگار ما حاکی است که این خیابان بر اثر یک اقدام تلافی جویانه مسدود شده است، به این صورت که شب پیش از مسدود شدن خیابان (جمعه شب)، قسمتی از دیوار بنیاد مستضعان در محدوده بزرگراه آفریقا، شبانه به دست مامورین شهرداری تخریب شده است و این موضوع عاملی شده است تا بنیاد مستضعفان هم بدین شکل مقابله کند. با این تبصره که گویا مردم هدف تیغ این انتقام قرار گرفته‌اند نه شهرداری!

این اختلاف که در وهله اول ریشه دار هم به نظر می‌رسید، از این رو جالب‌تر می‌شود که سربازانی در محل حضور دارند که مانع تردد می‌شوند. موضوعی بسیار ناگوار که به زورآزمایی شباهت بیشتری دارد تا یک اختلاف حقوقی و حتی حقیقی! پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این دو سازمان بر سر تملک برخی از زمین‌ها در منطقه اختلاف دارند و به گفته یکی از کارمندان سازمان نوسازی عباس آباد، شهردای تهران حکم تخلیه برخی از این زمین‌ها را هم در اختیار دارد.

اگرچه موارد بسیاری در دست است که نشان از سیاست تساهل و تسامح شهرداری (به فرض متخلف بودن بنیاد مستضعان در ساخت دیوار تخریب شده) در حوزه شهری دارد، اما ساکنین مناطق مختلف پایتخت، بار‌ها نیز شاهد برخوردهای تند و چکشی این سازمان با برخی متخلفان بوده‌اند. برخوردهایی از جنس تخریب تالار پذیرایی وابسته به علی پروین گرفته تا بریدن درختان حیاط یکی از ساختمان‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام. برخوردهای نسنجیده‌ای که جامعه را جریحه دار می‌کند. اما نباید از نظر دور داشت که این برخوردهای زشت، در مقام قیاس با مسدود کردن راه عبور مردم با استفاده از لودر و با گماردن سربازهای وظیفه، به غایت جلوه بهتری دارد!

اما سوال اینجاست که مگر نه اینکه مدیران دو طرف دعوا، بر مسند امورات مردم نشسته‌اند و هر دو خادم ملت هستند؟ پس اگر نفع شخصی ندارند و کارشان در جهت رضای خدا و خلق خداست، چرا اختلافشان را به مراجع قضایی نمی‌برند تا مردم را اسیر حاشیه‌هایشان نکنند؟ به راستی اگر شهرداری محق است، چرا در معظل پیش آمده برای مردم ورود نمی‌کند و اگر حق به جانب بنیاد مستضعفان است، به کار گیری سربازان وظیفه تحت نظارت این ارگان در غائله پیش آمده چه ضرورتی دارد؟ آیا واقعا راه دیگری وجود نداشت که این دو سازمان بزرگ اختلافات را بین مردم کشاندند و به سان دو خان (در ایام منسوخ شده) با هم برخورد کردند؟


اغلب کارمندان ترجیح داده اند که خودروهایشان را پارک کنند و پیاده عازم محل کارشان شوند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر