2

افزایش تعاملات اقتصادی زیر سایه خرد شدن عزت ملت ایران را نمی خواهیم

  • کد خبر : 196831
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

جمالی ضمن محکوم کردن برگزاری همایش انگلیسی در تهران با تعیین شرایط برای حضور افراد تحت تحریم گفت: دولت روحانی و وزرای ایشان نباید به قیمت زیر سوال بردن عزت مردم ایران تعاملات اقتصادی برون مرزی را توسعه دهند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی در روزهای آتی در تهران با همکاری دولت انگلستان گفت: بر اساس شنیده ها این همایش توسط وزارت ارتباطات و یک شرکت انگلیسی بر عهده دارد که گفته می شود در فرم ثبت نامی آن قید شده افراد و یا شرکت های تحریمی اتحادیه اروپا،دولت انگلستان و یا افراد حقیقی و حقوقی تحریم شده بر اساس مقررات بین المللی حق شرکت در آن را ندارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این رویه وزارت ارتباطات و دولت تاکید کرد: افزایش تعاملات اقتصادی در سایه برجام خواسته همه از دولت روحانی است اما اگر چنین همایشی با این شرایط برگزار شود، نه تنها مورد قبول و تاکید نیست بلکه به شدت محکوم است.

وی ادامه داد: دولت تحت هیچ شرایطی حق ندارد عزت این کشور و ملت ایران را فدای برگزاری یک همایش کند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد:باید در همه موارد با تحریم های ظالمانه مبارزه کرد نه این که در خاک پایتخت نظام اسلامی همایش برگزار کنیم و به این تحریم ها گردن بنهمیم.

جمالی نوبندگانی در این خصوص افزود: واقعا جای تاسف دارد اگر این همایش برگزار شود و یک وزیر دولت جمهوری اسلامی در آن سخنرانی کند در شرایطی که به طور مثال وزیر دفاع فرد تحریمی این همایش است.

وی خاطر نشان کرد:اگر این همایش با این شرایط برگزار شود، بدون شک وزیر ارتباطات و دولت باید در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:امیدوارم آقای واعظی در اثر بی احتیاطی از شرایط این همایش بی اطلاع باشند و هر چه سریع تر در جریان قرار گرفته و مانع از برگزاری همایشی شوند که به قیمت پیذرش ذلت بار تحریم و زیر سوال بردن عزت ملت ایران است.

 روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور در تهران همایش “ایران کانکت ۲۰۱۶” یا همکاری شرکت انگلیسی و وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیر ساخت های ایران برگزار می شود.

دبیرخانه این همایش در فرم ثبت نامی آن قید کرده است که کیله افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی که تحت تحریم بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان هستند حق شرکت در این همایش را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر