به گزارش افق نیوز، هرگاه تیمی پر هوادار نتیجه نمی گیرد بحث کم فروشی مطرح می شود، در استقلال امروز هم این پرونده باز شده و حتی خود منصوریان به طعنه به بازیکنانش اعلام کرده که انگار کروات زده و به میدان می روند.

کم فروشی که نه، اما به نظر می رسد استقلال دچار چینش اشتباهی شده و انگار در این تیم همه پادشاه هستند و کارگری در آن وجود ندارد. این موضوع وقتی ثابت می شود که ببینیم استقلال در درگیری های فیزیکی شرکت نکرده و کارت زرد و قرمز نگرفته است.

نگرفتن کارت زرد و قرمز برای استقلال تا پایان هفته سوم و گرفتن سه کارت زرد در دیدار با پیکان اتفاق فنی بدی است و نشانه آن است که برخی بازیکنان در این تیم زمین نمی خورند و درگیری فیزیکی را رقم نمی زنند و تنها در دیدار با پیکان که اندکی انتقادها بالا گرفت همه چیز عوض شد.

وقتی مسابقات این تیم را از جلوی چشم عبور می دهیم نیز متوجه همین موضوع می شویم که در استقلال درگیری های فیزیکی بسیار کم است و شاید دلیل عدم توفیق این تیم تا هفته چهارم همین نکته هم باشد.

این البته نه به مفهوم کم فروشی اما به مفهوم کم کاری می تواند باشد و هست. استقلالی ها انگار همه فرمانده هستند، کارگر ندارند، این بسیار خطرناک است. در واقع استقلال خریدهایی داشته که بیشتر منتظر دویدن دیگران و توپ رسانی به خودشان هستند تا پرس کردن و گرفتن توپ و فضا از حریف.

میزان دوندگی در استقلال همانطور که منصوریان به آن اشاره دارد، کروات زده و بسیار پایین است، اگر امروز علی پروین سرمربی استقلال بود حتما به مدل مو و یا میزان به هم ریختگی آن در زمین اشاره می کرد و می گفت باید با برانکارد از زمین بیرون بروید.

در واقع شاید خریدهایی که عموما با سروصدای زیاد انجام شد رگه هایی از غرور ایجاد کرده که صرف نظر از قیمت های بالا و گران ترین تیم ایران کردن استقلال که خود بار منفی دارد، برخی بازیکنان را هم در توهم جایگاه خاص قرارداده که این کار منصوریان را سخت می کند.

در واقع سرمربی استقلال باید این معضل را هم حل کند، او قاعدتا با هلیکوپتر و آنالیز و جی پی اس می تواند بفهمد که کدام بازیکن کمتر دویده، کمتر کات توپ داشته و کمتر رفت و برگرشت انجام داده است.

شاید لازم باشد که منصوریان به نوعی این موضوع را روانشناسی کند و کروات تیمش را بردارد. فوتبال جای فرمانده ها نیست، جای کارگری کردن است. نکته جالب اینجاست که این‌ها همه کلماتی است که خود منصوریان از آنها استفاده کرده است: « کروات زده اید، باید کارگری مردم را بکنیم و …»

خبر ورزشی