4

دولت برنامه ششم پُر ایراد پارسال را بدون اصلاح، مجدد به مجلس فرستاد

  • کد خبر : 197076
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۳

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت: مجلس سال گذشته با این استدلال که برنامه ششم دارای ایراداتی است با برگرداندن آن، از دولت خواست تا ایرادات را برطرف کند اما متأسفانه در اصلاحات اتفاق خاصی نیفتاده و اشکالات برنامه همچنان به قوت خود باقی است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری افق، با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه که اخیراً به مجلس ارائه شده با اشکالات اساسی روبه رو است، اظهار داشت: نخستین ایراد این برنامه تعیین نرخ رشد ۸ درصدی اقتصاد به شمار می آید در حالی که هنوز از نرخ رشد ۲ یا ۳ درصدی هم عبور نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این لایحه براساس رشد ۸ درصدی تعریف شده که این یک ایراد اساسی است، افزود: این هدف با درآمدهای فعلی کشور یقیناً شدنی نیست و فقط از مسیر اصلی برنامه منحرف خواهیم شد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اضافه کرد: مجلس با این استدلال که برنامه ششم دارای ایراداتی است با برگرداندن آن، از دولت درخواست کرد تا ایرادات را برطرف کند اما متأسفانه در اصلاحات اتفاق خاصی نیفتاده و اشکالات برنامه همچنان به قوت خود باقی است.

روغنی با اشاره به اینکه در لایحه دولت مقادیر کمی و کیفی به صورت روشن شفاف نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند حتی دولت نیز بر اجرای این سیاست‌ها تاکید می کند اما متأسفانه در لایحه برنامه ششم مدلی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی تعریف نشده تا براساس آن زمینه استقرار سیاست ها در کشور فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد درون زای برون نگر تاکید شده که به این موارد در برنامه ششم توسعه توجهی نشده است، گفت: در کنار این موضوعات برنامه توجهی به بخش کلیدی تولید برای توسعه اقتصاد کشور نداشته است این در حالی است که ۳۶ درصد نیروی کار کشور در بخش صنعت هستند. حتی در مورد افزایش کیفیت تولید داخل و حمایت از تولید داخلی هم در برنامه ششم توسعه سیاست روشنی از سوی دولت اعلام نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تصریح کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه حتی در مورد برنامه دولت برای خروج از رکود صنایع کشور هم سیاستی بیان نشده است.

روغنی با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم دولت بلند پروازانه است، اظهارداشت: باید برای جذب سرمایه گذاری خارجی مواردی در این برنامه پیش بینی می شد اما در این بخش هم ما شاهد سیاست روشنی از سوی دولت نیستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر