2

دفاع قوی بین‌المللی باعث پرداخت غرامت کودتای ۲۸ مرداد ازسوی آمریکا می‌شود

  • کد خبر : 197227
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است وزارت امور خارجه می‌تواند با پیگیری قوی حقوقی در محاکم بین‌المللی غرامت ایران در حادثه کودتای ۲۸ مرداد را بگیرد.

 دفاع قوی بین‌المللی باعث پرداخت غرامت کودتای 28 مرداد ازسوی آمریکا می‌شود

الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در سالروز وقوع کودتای ننگین ۲۸ مرداد، گفت: این کودتا توسط آمریکا علیه دولت قانونی ایران با حمایت شاه طراحی شد که به صورت رسمی مصداق دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر بود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد باعث بازگشت شاه شد، عنوان کرد: این اقدام مداخله جویان، زمینه خسارات فراوان به ایران را فراهم کرد و ما را از تحولات سیاسی که در پیش داشتیم باز داشت.

وی افزود: البته آمریکا اقدامات خود را علیه ایران از همان زمان آغاز کرد و همچنان ادامه داده و بارها باعث به وجود آمدن پروژه هایی خسارت بار برای ایران بوده است.

ملکشاهی ادامه داد: حدود دو سال پیش قانونی در مجلس تصویب شد که می توانست زمینه طرح دعوی علیه آمریکا باشد و از آنجایی که خود آمریکا نیز به موضوع دخالت مستقیم اقرار داشت، می توانستیم به راحتی ادعای خسارت و اقامه دعوی کنیم.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت امور خارجه مسئول کارگروه رسیدگی به دریافت غرامت جریان کودتای ۲۸ مرداد بود، خاطرنشان کرد: با این حال هیچ جلسه ای برای این موضوع تشکیل نشد لذا دولت باید تمام تلاش خود را در این زمینه صورت دهد و مطمئن باشیم اگر به خوبی در دادگاه های بین المللی دفاع کنیم به نفع ما حکم می دهند این در حالی است که نباید تصور کنیم تمامی دادگاه های دنیا به صورت سیاسی حکم صادر می کنند و این خود ما بوده ایم که در تدارک دفاعیات خوب عمل نکرده ایم./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197227

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]