3

ناپدید شدن ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار کمک های آمریکا برای بازسازی عراق

  • کد خبر : 1977
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷

یک مسوول آمریکایی که عهده دار تحقیق درباره ناپدید شدن ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار کمک های آمریکا برای بازسازی عراق در هشت سال گذشته است گفت: شاید این مبلغ به سرقت رفته باشد. به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر ، روزنامه لوس انجلس تایمز به نقل از ” استوارت بوین ” […]

یک مسوول آمریکایی که عهده دار تحقیق درباره ناپدید شدن ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار کمک های آمریکا برای بازسازی عراق در هشت سال گذشته است گفت: شاید این مبلغ به سرقت رفته باشد.
به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر ، روزنامه لوس انجلس تایمز به نقل از ” استوارت بوین ” محقق آمریکایی گفت : سرقت این مبلغ شاید بزرگترین سرقت در تاریخ کشور آمریکا باشد.

تحقیق دیگری برای پی بردن به  سرنوشت اموالی که سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ از آمریکا خارج شد نیز در دست است .

همه این مبالغ که نقد و متعلق به عراق  بود اساسا برای بازسازی عراق در نظر گرفته شده بود .

این مبالغ  وهم چنین اموال عراق در دوره تحریم اقتصادی حکومت رژیم صدام حسین، در صندوق بانک ذخیره فدرال نیویورک  قرار داشت.

این مبالغ در صندوق های  پلاستیکی و با هواپیماهای باربری نظامی c-130 توسط دولت جرج بوش و در قالب طرح بازسازی  عراق به مبلغ ۲۰ میلیارد دلاربه عراق ارسال شد .

لوس انجلس تایمز اعلام کرد برخی مسوولین بغداد تهدید کردند برای بازگرداندن این پول ناپدید شده که بخشی از آن از منبع درآمد حاصل از فروش نفت عراق است از دولت آمریکا در دادگاه ها شکایت می کنند.

بوین گفت: نمی توان پیش بینی کرد چه کسی پول عراق را به سرقت برده است.

وی افزود: این مبالغ به عراقی ها تحویل داده شده و ما در گذشته نیز وزرایی داشتیم که در دوره انتقالی، دست به سرقت زده اند.

برخی منابع نیز گفته اند در پی اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ دولت آمریکا در حدود ۱۲ میلیارد دلار پول نقد به عراق منتقل کرد که معلوم نیست بر سر شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از این پولها چه آمده است.

مقامهای اداره حسابرسی دولت آمریکا می گویند که احتمالا این مبلغ به سرقت رفته که احتمالا بزرگترین سرقت اموال دولتی در تاریخ آمریکا است. برخی معتقدند که در شرایط نابسامان پس از اشغال عراق، شرکت های آمریکایی فعال در منطقه و مقامهای دولت موقت عراق، بدون هیچ کنترل و حسابرسی دقیقی پول دریافت می کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر