2

ادامه مذاکرات تقسیم قدرت در یونان

  • کد خبر : 19838
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

سومین روز مذاکرات تقسیم قدرت در یونان جورج پاپاندرو نخست وزیر یونان مذاکرات تقسیم قدرت در یونان در حالی برای سومین روز متوالی ادامه یافت که سران احزاب درباره نخست وزیر جدید برای ریاست دولت ائتلافی موقت به توافق دست نیافته‌اند. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (۱۸ آبان) گزارش داد، سخنگوی دولت گفت، دولت ائتلاف بحران […]

سومین روز مذاکرات تقسیم قدرت در یونان

جورج پاپاندرو نخست وزیر یونان
مذاکرات تقسیم قدرت در یونان در حالی برای سومین روز متوالی ادامه یافت که سران احزاب درباره نخست وزیر جدید برای ریاست دولت ائتلافی موقت به توافق دست نیافته‌اند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (۱۸ آبان) گزارش داد، سخنگوی دولت گفت، دولت ائتلاف بحران جدید برای تصویب بسته کمک اقتصادی منطقه یورو تا عصر روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

کارولوس پاپولیاس رئیس جمهور یونان روز یکشنبه با جورج پاپاندرو رهبر حزب سوسیالیست PASOK و آنتونیس ساماراس رهبر حزب دموکراسی جدید این کشور دیدار و درباره بحران کنونی گفت‌وگو کرد.

پاپاندرو به دنبال توافق با ساماراس برای تشکیل دولت ائتلافی، با کناره گیری از پست نخست وزیری موافقت کرد. انتظار می‌رود دولت موقت، یونان را به سوی دریافت بسته کمک اقتصادی جدید اروپا از طریق تصویب در پارلمان پیش برد.

تصمیم اولیه پاپاندرو برای تصویب بسته محرک اقتصادی اروپایی از طریق برگزاری همه پرسی، بحران سیاسی و مالی در یونان را به دنبال داشت.

بحران کنونی در یونان خشم مقامات اتحادیه اروپا و نگرانی مردم عادی این کشور را به دنبال داشته است و بیم آن می‌رود که بحران کنونی یونان را به سوی خروج از منطقه یورو پیش ببرد.

سران منطقه یورو بیم آن دارند که ناتوانی در حل و فصل بحران بدهی یونان موجب گسترش بی‌ثباتی مالی کنونی به دیگر اقتصادهای آسیب پذیر منطقه یورو به ویژه ایتالیا شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19838

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر