3

اقتصاد امریکا، حامی بی‌قید و شرط منافع اسرائیل در خاورمیانه است

  • کد خبر : 19840
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷

فیل تورنی، کهنه سرباز جنگ ویتنام یک کهنه‌سرباز جنگ ویتنام می‌گوید، اقتصاد بیمار امریکا، حامی بی‌قید و شرط منافع اسرائیل در خاورمیانه است. فیل تورنی، نویسنده و کهنه‌سرباز جنگ ویتنام و از بازماندگان تهاجم اسرائیل به کشتی تحقیقاتی امریکا در سال ۱۹۶۷ در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه پرس تی وی در خصوص رابطه اسرائیل و […]

فیل تورنی، کهنه سرباز جنگ ویتنام
یک کهنه‌سرباز جنگ ویتنام می‌گوید، اقتصاد بیمار امریکا، حامی بی‌قید و شرط منافع اسرائیل در خاورمیانه است.

فیل تورنی، نویسنده و کهنه‌سرباز جنگ ویتنام و از بازماندگان تهاجم اسرائیل به کشتی تحقیقاتی امریکا در سال ۱۹۶۷ در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه پرس تی وی در خصوص رابطه اسرائیل و امریکا و برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش مشترک واشنگتن و تل‌آویو توضیحات بیش‌تری داده است. برگردان این مصاحبه به شرح زیر است:

پرس تی وی: این (مانور) به منزله بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین تمرین مشترک در تاریخ همکاری اسرائیل و امریکاست که در آن سامانه موسوم به کلاه آهنی نیز آزمایش می‌شود. نظرتان درباره نظامی‌سازی بیش‌تر اسرائیل در منطقه‌ای که به عقیده افراد زیادی، منطقه‌ای بسیار بی‌ثبات است، چیست؟

تورنی: باید بگویم که من یکی از بازماندگان حمله اسرائیل به کشتی تحقیقاتی امریکا هستم که در ژوئن ۱۹۶۷ رخ داد. ۳۴ نفر از حاضرین در کشتی توسط رژیم اسرائیل و در یک حمله عمدی کشته شدند. و آن‌ها دقیقا می‌دانستند که ما چه کسانی هستیم و به کجا می‌رویم. ما در آب‌های بین‌المللی بودیم.

دولت امریکا بر این حمله شنیع سرپوش گذاشت. حمله‌ای که موجب کشته ‌شدن ۳۴ امریکایی، مجروح شدن ۱۳۷ نفر دیگر از جمله خود من و تخریب گسترده کشتی ما شد، به گونه‌ای که بیش از ۸۵۰ سوراخ ناشی از توپ و راکت و بیش از ۵ هزار گلوله زرهی پر سر و صدا در بدنه کشتی جای گرفته بود و یک اژدر ۴۰ در ۴۰ فوت هم کشتی را تخریب کرده بود.

از آن‌جایی‌که اسرائیلی‌ها سه قایق نجات ما را پیش از به آب انداختن زدند، انتظار می‌رفت هیچ‌کس زنده نماند. آن‌ها به‌سوی ماموران آتش‌نشانی حاضر در کشتی هم شلیک کردند.

باید بگویم که من یک آمریکایی هستم و مثل شما به کشورم عشق می‌وزرم. و به عنوان یک امریکایی وظیفه خود می‌دانم که درباره خطر صهیونیسم نو محافظه‌کار که مضرات زیادی برای این کشور (امریکا) و سایر کشورها دارد، به (مردم) جهان هشدار بدهم. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که وب‌سایت آیپک (کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل) به مثابه فیلتری است که مطالب زاید و بیهوده‌ای بر ضد سایر کشورها در آن قرار دارد.

و با پایان صحبت در این خصوص امیدوارم چند دقیقه دیگر وقت داشته باشم تا بگویم که اسرائیل، به هیچ وجه دوست امریکا نیست. به هیچ وجه!

این‌که آن‌ها توانستند با کشتار ۳۴ امریکایی در دریاهای آزاد کنار بیایند و هیچ کاری انجام ندهند و سپس دولت امریکا بر این اقدام سرپوش بگذارد، درست شبیه این است که گلوله‌ای به سرتان شلیک کرده‌اند و پدر یا مادر شما به سراغ افرادی بروند که به شما شلیک کرده بودند و آن‌ها را از زندان آزاد کنند. به نظر شما این عادلانه به نظر می‌رسد؟

پرس تی وی: مایلم بار دیگر به سوال اول بازگردیم. نظر شما درباره نظامی‌گری بیشتر اسرائیل که بسیاری از آن به عنوان ناآرام کردن منطقه یاد می‌کنند، چیست؟

تورنی: به نظر من این نظامی‌گری از برنامه امریکا و اسرائیل برای مانورهای جنگی بزرگ‌ترحکایت دارد. تا آن‌جایی که من شنیده‌ام این بزرگ‌ترین مانور جنگی میان این دو متحد است. این‌ها نه مانورهای جنگی بلکه در حقیقت یک جنگ واقعی هستند. و من واقعا از مرگ‌های بیشتری که ممکن است به همراه داشته باشد نگرانم.

ما در واقع در دو جنگ برای اسرائیل جنگیده‌ایم: در ایران و عراق و هنوز هم برای آن‌ها می‌جنگیم. این واقعا نفرت انگیز است! ما خون و سرمایه امریکایی را هدر می‌دهیم. هزینه‌هایی که جبران ناپذیراست.

هزینه‌های اسرائیل بسیار بسیار بسیار بالاست. آن‌ها مقادیر قابل توجهی سلاح و موشک دارند. اگر آن‌ها می‌گویند که ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارند قطعا هزار تا دارند و من این را ضمانت می‌کنم.

پرس تی وی: اسرائیل اکنون با هم‌کاری وزارت دفاع امریکا سرگرم توسعه موشک‌های پیکان ۳ است. پروژه‌های که هزینه‌های سنگین آن را مردم امریکا به‌دوش می‌کشند. آیا به نظر شما بهتر نبود این هزینه‌ها در زمینه اوضاع اقتصادی نابسامان این کشور هزینه شود؟

تونر افزود: قطعا همین طور است. این پول می‌توانست در زمینه بدهی ملی و یا بازگرداندن نیروهای‌مان به کشور از این جنگ‌هایی که اسرائیل به راه انداخته یا مواردی دیگر از جمله بهبود وضعیت بیمارستان‌ها، مدارس، بی‌خانمان‌ها و کمک‌های خارجی به همه به جز اسرائیل هزینه شود.

به نظر من اسرائیل نیازی به کمک خارجی ندارد چرا که آن‌ها مقادیر قابل توجهی پول دارند. تعداد بی‌شماری کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند که می‌تواند دنیا را ویران کند و خود آن‌ها نیز بارها به این مساله اعتراف کرده‌اند. بنابراین نیازی نیست که این پول برای اسرائیل هزینه شود.

رژیم اسراییل و امریکا هم‌زمان با افزایش همکاری‌های نظامی دوجانبه قصد دارند سال آینده رزمایش موشکی مشترکی در صحرای “نقب” برگزار کنند.

این رزمایش نظامی که “جونیپر کبرا” نام دارد قرار است در ماه می ۲۰۱۲ برگزار و در آن از سیستم‌های موشکی “آرو ۲” و “کلاه آهنی” به علاوه “تاد” (سیستم ره‌گیری ارتفاعات بالا) و سیستم موشک بالستیک Aegis مستقر در دریا استفاده خواهد شد.

در این تمرین نظامی ‌احتمالا به استفاده واقعی از رهگیرهای این گونه سیستم‌ها پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19840

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر