2

نماینده بیرجند:کشاورزان درحقیقت گنج های مردمند

  • کد خبر : 20097
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۳

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه متمرکز محصولات زعفران، زرشک و عناب امری ضروری است گفت: تشکیل این دبیرخانه در بیرجند در سفر چهارم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوب شده بیرجند ؛ گزارشگر اعزامی افق ، – حجت الاسلام’ حسین ابراهیمی’  در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی عناب و زرشک […]

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه متمرکز محصولات زعفران، زرشک و عناب امری ضروری است گفت: تشکیل این دبیرخانه در بیرجند در سفر چهارم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوب شده

بیرجند ؛ گزارشگر اعزامی افق ، – حجت الاسلام’ حسین ابراهیمی’  در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی عناب و زرشک افزود: ایجاد این دبیرخانه موتور محرکه ای برای رسیدن به اهداف مورد نظر برای بهبود وضعیت این محصولات می باشد.
وی اضافه کرد: بعد از تشکیل دبیرخانه زرشک، زعفران و عناب در خراسان جنوبی، راه اندازی اتاق فکر و برگزاری همایش هایی در این خصوص به منظور انجام تحقیقات بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه نخست تولید عناب و زرشک را در کشور دارد گفت: حمایت دولت از چرخه تولید تا صادرات محصولات زرشک و عناب که می تواند در اقتصادی ملی اثر گذار باشد ضروری است.
ابراهیمی، بر آموزش و تشویق کشاورزان در تولید بهترین نوع این محصولات تاکید کرد و یادآور شد: معرفی دو محصول زرشک عناب و خواص دارویی آن به مردم در داخل و خارج کشور باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به ۱۳ سال خشکسالی پیاپی در خراسان جنوبی افزود: از آنجایی که کشت و تولید زرشک و عناب، متناسب و سازگار با کم آبی می باشد از اهمیت زیادی در این استان برخوردار است.
وی بر استفاده از ظرفیت های علمی و پتانسیل های موجود خراسان جنوبی در رفع محرومیت این استان تاکید کرد و گفت: کشاورزان درحقیقت گنج های مردمند زیرا با تلاش آنان در تولید انواع محصولات از نعمت های خداوندی بهره می بریم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر