1

منتجب‌نیا:اگر احمدی‌نژاد کاندیدا و تایید صلاحیت می‌شد تردیدهای زیادی در جامعه ایجاد می‌کرد

  • کد خبر : 201230
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: برداشت من درباره دوقطبی‌ای که چندین بار رهبری نظر منفی نسبت به آن داده‌اند این است که نباید یک مجموعه را خط‌کشی کنیم و آنها را طرفدار نظام بدانیم و بگوییم مجموعه مقابل اینها مخالف نظام هستند.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره توصیه رهبر انقلاب به محمود احمدی نژاد برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای سیاسی کشور، اظهار داشت: به‌نظر من قضیه آقای احمدی نژاد قضیه جدی و خطرناکی نیست. برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند اگر ایشان وارد صحنه شود بازی را تغییر می‌دهد من معتقدم که مردم به اندازه کافی در جریان هویت ایشان و مجموعه دوستانش قرار گرفته اند و وعده‌های گذشته نمی‌تواند جاذبه‌ای در مردم ایجاد کند و این آثار منفی را از بین ببرد.
وی افزود: البته آمدن آقای احمدی‌نژاد یک مساله‌ای است که طبیعتا نه رهبری چنین مشی‌ای دارند که رسما جلوی آمدن ایشان را بگیرند و نه افراد دیگر؛ ایشان می‌تواند از حق اجتماعی‌اش استفاده کند اما مرحله بعد مرحله تاییدصلاحیت است که من فکر می‌کنم نه به اندازه کافی بلکه ده‌ها برابر، دلیل وجود دارد که هیا‌ت‌های اجرایی و هیات‌های نظارت و شورای نگهبان ایشان را ردصلاحیت کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این‌که اگر احمدی نژاد کاندیدا و تاییدصلاحیت می شد تردیدهای زیادی در جامعه ایجاد می‌کرد، یادآور شد: در چنین شرایطی ذهنیت مردم نسبت به تصمیم‌گیرندگان منفی می‌شود. البته اگر ایشان از این مرحله هم عبور میکرد با اتحادی که درباره آقای دکتر روحانی وجود داشت و برگ‌های برنده‌ای که ایشان به‌دست آورده،شانسی نداشت. در واقع اگر مقداری فرهنگ‌سازی و روشنگری در میان افکارعمومی بیشتر باشد و گام‌های بلندی در زمینه مسائل داخلی، اقتصادی و سیاسی برداشته شود جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
منتجب‌نیا تصریح کرد: چنین وضعیتی ممکن بود رقابت را سنگین کند؛ اگر رقابت سنگین می شد که البته برای حضور بیشتر مردم تاثیرات زیادی داشت اما این خطر که ممکن است مردم فردی مانند ایشان را به آقای روحانی ترجیح می دادند کاملا منتفی بود.
قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: من فکر می‌کنم احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان باید به‌قدری بتوانند مساله را تحلیل کنند که وقتی نظر رهبری منفی باشد، وارد صحنه نشوند؛ کما این‌که در گذشته نیز مورد مشابهی وجود داشت که آقای خاتمی وقتی احساس کرد که نظر رهبری با آمدنش موافق نیست، کناره‌گیری کرد و کاندیدا نشد چراکه بخاطر مصلحت جامعه وجود این کاندیداهایی که از ابتدا حضورشان خلاف نظر رهبری باشد به مصلحت نیست.
منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این نظر رهبری یک نظر قطعی است و هرچند ایشان ممانعت به عمل نیاورند اما همین که نظر منفی‌شان اعلام شود کافی است که حجت برای آقای احمدی‌نژاد تمام شود و وارد صحنه نشود.
وی درباره ارزیابی خود از هشدار رهبری مبنی بر مضر بودن دوقطبی‌سازی در جامعه گفت: من فکر می‌کنم که این سخن به معنای رقابت نیست بلکه شاید منظور این است که ما یک مجموعه را به‌عنوان طرفداران انقلاب بدانیم و مجموعه دیگری را مخالف انقلاب بدانیم یا یک مجموعه را طرفدار رهبری بدانیم و مجموعه دیگری را مخالف رهبری بدانیم. این نوع دوقطبی به مصلحت نیست که ما جامعه را دودسته و پاره پاره کنیم. همه نظام و رهبری را قبول دارند اما در عین حال می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این‌که معنای دوقطبی بودن، رقابت انتخاباتی نیست اظهار داشت: اگر به این معنا باشد، اساس انتخابات زیرسوال می‌رود و منتفی می‌شود. برداشت من درباره دوقطبی‌ای که چندین بار رهبری نظر منفی نسبت به آن داده اند این است که نباید یک مجموعه را خط‌کشی کنیم و آنها را طرفدار نظام بدانیم و بگوییم مجموعه مقابل اینها مخالفند یا بگوییم یک مجموعه طرفدار رهبری هستند و مجموعه دیگر نیستند. این دوقطبی کردن و تقسیم‌بندی به صلاح جامعه نیست.
افق نیوز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر