3

عربستان نقش ژاندارم آمریکایی‌ها را ایفا می‌کند

  • کد خبر : 201467
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مهره‌ای مثل عربستان را در منطقه از دست بدهند.

عربستان و آمریکا

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا گفت: این که عربستان سعودی در حال حاضر منشاء یا حامی گروه‌های تروریستی مخرب و خشونت طلب و افراطی منطقه و جهان تردیدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد:‌ زمان وقوع ۱۱ سپتامبر نیز اغلب تحلیل‌ها همین بود که با اطلاع خود آمریکایی‌ها این اتفاق افتاده و عوامل سعودی هم این کار را  کردند و ارتباطی با ایران ، افغانستان وعراق ندارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:‌ اما آمریکایی‌ها به بهانه‌ی آن انفجار به برخی از کشورها حمله کردند و این ها را محور خشونت اعلام کردند اما همه می‌دانستند که با اطلاع آمریکایی‌ها و به دست گروههای تروریستی مورد حمایت آل سعود این اتفاق افتاده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد : به جهت نقشی که عربستان سعودی برای آمریکایی‌ها ایفا می‌کند که نقش ژاندارمی است و همچنین پولهای نفتی که آل سعود در بانکهای آمریکا و در موسسات تجاری و اقتصادی آمریکایی‌ها دارند آمریکا هیچ موقع نمی‌تواند این واقعیت را بیان کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به همین جهت رئیس جمهور آمریکا این مصوبه را وتو کرد و اگر وتو نمی‌کرد روابط بین عربستان و آمریکا و مناسبات آنها به خصومت کشیده می‌شد، در واقع آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مهره‌ای مثل عربستان را در منطقه از دست بدهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201467

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]