4

ابراز نگرانی قانون‌گذاران امریکا نسبت به امریکایی بودن اکثر سلاح‌های فروخته شده به مکزیک

  • کد خبر : 2017
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

کشف سلاح امریکایی دراکثر جنایات مکزیک قانون‌گذاران امریکا نسبت به آمارهای رسمی اخیر مبنی بر امریکایی بودن اکثر سلاح‌های فروخته شده به اعضاء شبکه‌های قاچاق اسلحه در مکزیک ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، بنابه آمارهای رسمی، در حدود ۷۰ درصد از ۳۵ هزار فقره قتل صورت گرفته در حوزه قاچاق مواد مخدر […]

کشف سلاح امریکایی دراکثر جنایات مکزیک

قانون‌گذاران امریکا نسبت به آمارهای رسمی اخیر مبنی بر امریکایی بودن اکثر سلاح‌های فروخته شده به اعضاء شبکه‌های قاچاق اسلحه در مکزیک ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، بنابه آمارهای رسمی، در حدود ۷۰ درصد از ۳۵ هزار فقره قتل صورت گرفته در حوزه قاچاق مواد مخدر در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی در مکزیک، سلاح‌های امریکایی در صحنه جنایات کشف شده است.

چاک گرزلی سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی وی تصریح کرد: “نخست، مردم ما خود قوانین امریکا را نقض می‌کنند و دوم این که همین مردم از خود می‌پرسند، شغل ماموران مرزی چیست؟ و من فکر می‌کنم، نسبت به افرادی که به عنوان ماموران مرزی استخدام می‌شوند، بی‌عدالتی اعمال می‌شود که این یک معضل بشردوستانه است.”

نمایندگان کنگره امریکا طرح “عملیات سریع و خشمگین” را به منظور رسیدگی به مسئله قاچاق اسلحه و مواد مخدر در مرزهای مشترک امریکا و مکزیک تصویب کردند که از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر، مشروبات الکلی و سلاح‌های گرم این کشور اجرا می‎شود.
اگرچه این عملیات در ابتدا قرار بود بر امر مبادله غیرقانونی اسلحه در مرزهای امریکا با مکزیک نظارت کند، اما زمینه را برای دسترسی آسان‌تر قاچاقچیان به انواع اسلحه فراهم ساخته است.

جان داوسن یکی از ماموران ویژه اداره مبارزه با مواد مخدر، مشروبات الکلی و سلاح‌های گرم امریکا می‌گوید: “ما تقریبا روزانه بارها شاهد خرید و فروش اسلحه‌های دستی، همچون انواع مختلف ای کی -۴۷ و تفنگ کالیبر ۵۰ هستیم و به جای اتخاذ اقدامات اجرایی تنها از این خرید و فروش‌ها فهرست برداری می‌کنیم.”

گفتنی است، آن دسته از قانون‌گذاران امریکایی که برای اعمال محدودیت بر کنترل اسلحه در این کشور تلاش می‌کنند، با مخالفت برخی دیگر از امریکایی‌هایی که کنترل بر اسلحه را نقض متمم قانون این کشور که از حق حمل اسلحه در امریکا حمایت می‌کند، می‌دانند.

کشته‌شدن برایان تری مرزبان ۴۰ ساله امریکایی به دست اعضاء شبکه‌های قاچاق اسلحه مکزیکی، بار دیگر توجه اذهان عمومی و مسولان امریکا را به این مسئله جلب کرد.

مقامات امریکایی می‌گویند، همان طور که هزاران سلاح کشف شده در صحنه‌های جنایات روی داده در مکزیک، اسلحه‌های امریکایی هستند، تری نیز به وسیله سلاح‌های امریکایی کشته شده است.

یافته‌های دولت مکزیک نیز حاکی از آن است که سال ۲۰۱۰ میلادی با ۱۵ هزار ۲۷۳ فقره جنایت ثبت شده در امر قاچاق سلاح، مرگ‌بارترین سال برای قاچاقچیان مکزیکی و مرزبانان امریکایی بوده است.

دست‌کم نیمی از این جنایات در ایالات چی‌هوآهوآ، سینالوآ و تامائولیپاس مکزیک به وقوع پیوسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2017

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر