3

حملات نظامی گسترده ناتو در لیبی چالش سخت‌تری را پیش پای مردم منطقه قرار داده است

  • کد خبر : 2019
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره رسیدگی به بحران لیبی چهارشنبه (۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن)، در حالی آغاز به کار کرد که الحمادی ولد الحمادی رئیس کمیته امور لیبی در اتحادیه آفریقا تصریح کرد، حملات نظامی گسترده ناتو در لیبی چالش سخت‌تری را پیش پای مردم منطقه قرار داده و […]

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره رسیدگی به بحران لیبی چهارشنبه (۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن)، در حالی آغاز به کار کرد که الحمادی ولد الحمادی رئیس کمیته امور لیبی در اتحادیه آفریقا تصریح کرد، حملات نظامی گسترده ناتو در لیبی چالش سخت‌تری را پیش پای مردم منطقه قرار داده و در چنین شرایطی ملت‌های آفریقایی باید برای مطالبه حقوق خود به پا خیزند.

الحمادی در این شورا اظهار داشت، اتحادیه آفریقا به تلاش‌های خود به منظور دستیابی به راه حل سیاسی در لیبی ادامه خواهد داد.

انقلابیون لیبی این هفته با به رسمیت شناخته‌شدن شورای ملی انتقالی این کشور از سوی آلمان و گشایش دفتر دیپلماتیک در شهر بنغازی به دستاورد‌های جدیدی دست یافتند.

این در حالی است که عملکرد نیروهای ائتلاف در لیبی، بیش از پیش مورد انتقاد مجامع بین‌المللی قرار گرفته است.

سیاست‌مداران چین و روسیه جدی‌ترین منتقدان حملات هوایی ناتو در لیبی به شمار می‌آیند و این حملات را نقض آشکار قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت سازمان ملل که تنها با هدف حمایت از جان غیرنظامیان لیبیایی صادر شده بود، می‌دانند.

جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی ضمن محکوم کردن حملات هوایی ناتو در لیبی، نیروهای ائتلاف ناتو را با سوء‌استفاده از قطع‌نامه ۱۹۷۳ سازمان ملل، به تلاش برای تغییر رژیم لیبی متهم ساخته است.

اگرچه عبدالله الخطیب وزیر خارجه سابق اردن و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی نتوانست در این نشست به بیان اظهارات خود در این باره بپردازد، با این وجود، بنابه سخنان الحمادی و دفتر دبیرکل این سازمان، این غیرنظامیان لیبیایی هستند که هر روز هزینه سنگین جنگ را می‌پردازند.

گفتنی است، مخالفت‌ها با ادامه حملات هوایی ناتو در لیبی در کشور امریکا نیز رو به افزایش است.

در همین حال، ده نفر از نمایندگان کنگره امریکا ضمن اعلام مخالفت خود با جنگ لیبی، از تنظیم شکایت قضایی علیه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خبر داده و می‌گویند، اوباما از اختیار کافی برای اعزام سربازان این کشور به جنگ لیبی برخوردار نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر