2

وزارت خارجه عراق: عربستان سفیر جدیدی را معرفی نکرده است

  • کد خبر : 202836
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

همزمان با انتشار اخباری درباره تعیین جانشین عبدالعزیز الشمری به عنوان سفیر جدید ریاض در بغداد، وزارت خارجه عراق اعلام کرد تا این لحظه نامه‌ای رسمی از سوی عربستان مبنی بر تعیین الشمری به جای السبهان دریافت نکرده است.

سفارت عربستان

به گزارش ایسنا، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق در تماسی تلفنی با پایگاه خبری ارم نیوز گفت: وزارت خارجه عراق تا این لحظه نامه‌ای رسمی از طرف وزارت خارجه عربستان مبنی بر تعیین “عبدالعزیز الشمری” به عنوان کاردار سفارت این کشور درعراق به جای “ثامر السبهان”، سفیر قبلی دریافت نکرده و اعلام تعیین الشمری تنها در حد یک توئیت بوده و وزارتخانه هیچ گونه نامه رسمی در این خصوص دریافت نکرده است و در صورتی که الشمری تعیین شود، بیانیه رسمی در این زمینه صادر خواهد شد.

یک مسئول عراقی نیز که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به اینکه عربستان هیچ سفیری را برای خود در عراق تعیین نکرده تاکید کرد: عراق در راستای تقویت روابطش با عربستان و همه کشورها تلاش می‌کند.

این مسئول عراقی در گفت‌وگو با ارم نیوز اظهار داشت: عراق همواره در راستای تقویت روابط خود با همه کشورهای عربی و کشورهای جهان به ویژه عربستان تلاش می‌کند و مسئولان عراقی امیدوارند که روابط مستحکم و به دور از تنش با مسئولان این کشور داشته باشند.

وی افزود: عراق از هر سفیری به جای السبهان استقبال می‌کند اما عربستان تا این لحظه هیچ سفیری را معرفی نکرده است.

الشمری که به عنوان کاردار سفارت عربستان در بغداد تعیین شده افسری عالی رتبه است که در سفارت عربستان در آلمان سمت وابسته نظامی را برعهده داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202836

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]