6

ژاک شیراک رئیس جمهوری سابق فرانسه سیاست نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری کنونی این کشور را قبول ندارد

  • کد خبر : 2029
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵

ژاک شیراک رئیس جمهوری سابق فرانسه سیاست نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری کنونی این کشور را قبول ندارد و رفتارهای وی را غیر فرانسوی می داند. پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانووستی در گزارشی درباره اوضاع سیاسی حاکم بر فرانسه در کمتر از یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد در کشوری مثل […]

ژاک شیراک رئیس جمهوری سابق فرانسه سیاست نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری کنونی این کشور را قبول ندارد و رفتارهای وی را غیر فرانسوی می داند.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانووستی در گزارشی درباره اوضاع سیاسی حاکم بر فرانسه در کمتر از یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد در کشوری مثل فرانسه تنها یک رئیس جمهور سابق این کشور می تواند اخلاق حرفه ای ، آینده سیاسی و چشم انداز دور دوم ریاست جمهوری را برای یک رئیس جمهور دیگر زیر سئوال ببرد.

اگرچه سارکوزی با بازداشت دومینیک استراوس-کان مدیر کل صندوق بین المللی پول در نیویورک هدیه گرانبهایی دریافت کرد .

فردی که اگر بازداشت نمی شد به طور قطع آینده سیاسی را برای سارکوزی تمام شده رقم می زد.

اما یک ماه بعد ، سارکوزی در بخش دوم کتاب خاطرات ژاک شیراک تحت عنوان زمان ریاست جمهوری، خاطرات ، جلد دوم مورد انتقاد شدید رئیس جمهوری سابق فرانسه قرار گرفت . شیراک در کتاب خاطرات خود سارکوزی را فردی نه چندان زیاد قابل اعتماد، بسیار راستگرا و بسیار طرفدار آمریکا توصیف کرده است.

وی چند پیش روز در نمایشگاهی اعلام کرد که به فرانسوا اولاند رای خواهد داد.

بیان این سخنان از زبان یک رئیس جمهور سابق فرانسه از آنجا مهم هست که ده ماه بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی نمانده است و این گونه اظهار نظر ها می تواند تاثیر منفی زیادی بر پیروزی سارکوزی در این انتخابات داشته باشد.

به اعتقاد شیراک ، سارکوزی فردی جاه طلب ، فاسد ؛ متکبر و ناسپاس است.

شیراک می گوید درست است که سارکوزی فردی پر انرژی و توانا در برخورد با رسانه های ارتباط جمعی است اما دقت های سیاسی لازم را ندارد.

پنجمین رئیس جمهور جمهوری پنجم فرانسه (شیراک) همچنین سارکوزی را فردی بسیار جاه طلب ،غیر قابل اعتماد می داند که برای به کرسی نشاندن باور های خود حاضر است با همه مخالفت کند.

شیراک که در فاصله سالهای هزار و نهصد و نود و پنج تا دو هزار وهفت رئیس جمهوری فرانسه بوده است در حالی این چنین از سارکوزی انتقاد می کند که در زمان ریاست جمهوری خودش از وی به شدت حمایت می کرد و حتی در محافل سیاسی از سارکوزی به عنوان پسر خوانده شیراک نام می بردند. برنادت شیراک همسر شیراک نیز هنگامی که شنید سارکوزی قصد دارد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کند گفت روزگار را ببین یک مهاجر قرار است رئیس جمهوری کشور شود.

شدید ترین انتقادی که شیراک از سارکوزی کرده است مربوط به رفتارهای وی است که به اعتقاد شیراک اصلا فرانسوی نیست .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر