3

حرکت و گام‌های مهمی برای ساخت ماهواره بر‌های بزرگ در کشور برداشته شده است.

  • کد خبر : 2035
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز جدیدترین ماهواره ایرانی به نام “رصد ” اظهار داشت: با عنایت الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر و معصومین (ع) توانستیم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفیر رصد در مدار قرار دهیم که این یک خبر مسرت‌بخش برای کسانی است […]

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز جدیدترین ماهواره ایرانی به نام “رصد ” اظهار داشت: با عنایت الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر و معصومین (ع) توانستیم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفیر رصد در مدار قرار دهیم که این یک خبر مسرت‌بخش برای کسانی است که به عظمت و بزرگی ایران می‌اندیشند.

وزیر دفاع با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره “رصد ” گفت: با اقدامات صورت گرفته، حرکت و گام‌های مهمی برای ساخت ماهواره بر‌های بزرگ و ماهواره‌های سنگین‌تر در داخل کشور برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز جدیدترین ماهواره ایرانی به نام “رصد ” اظهار داشت: با عنایت الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر و معصومین (ع) توانستیم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفیر رصد در مدار قرار دهیم که این یک خبر مسرت‌بخش برای کسانی است که به عظمت و بزرگی ایران می‌اندیشند.

وحیدی با بیان اینکه ماهواره‌بر سفیر توانست ماهواره رصد را در ارتفاع بالای ۲۶۰ کیلومتر در مدار به صحت تزریق کند، اظهار داشت: این عملیات پس از انجام مراحل مختلف یعنی جدایش مرحله اول، جدایش مرحله دوم، کلیه مراحل دیگر را به خوبی پشت سر بگذارد.
وی در ادامه به کوچکی وزن ماهواره رصد اشاره کرد و افزود: این ماهواره علیرغم کوچکی، تمام خصوصیات یک ماهواره بزرگ را داشته و از قابلیت تصویربرداری نیز برخوردار است.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: فرستنده و گیرنده‌های لازم در برد این ماهواره پیش‌بینی شده، دارای رنجینگ فرستنده و کنترل دما بوده و قابلیت کنترل موقعیت خود در موقعیت اکتیو و پسیو را دارند.
وحیدی ادامه داد: یعنی ماهواره رصد می‌تواند هم با گرادیان‌بوم جاذبه به شکل پسیو خود را کنترل کند و هم با چرخشگر مغناطیسی می‌تواند موقعیت خود را تثبیت کند.
وی با اشاره به وجود پانل خورشیدی در این ماهواره گفت: این پانل به ماهواره رصد این ویژگی را داده تا بتواند توان خود را از خورشید بگیرد.
وزیر دفاع اظهار داشت: اینها همه مشخصاتی است که در یک ماهواره‌بر کوچک پیش‌بینی شده و می‌تواند بسیار مهم باشد.
وحیدی با اشاره به این دستاورد بزرگ افزود: ما توانستیم برای تثبیت و توسعه توان فضایی ایران گام بلندی برداریم که این پیروزی را خدمت رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و شهدای انقلاب اسلامی تبریک می‌گوییم.
وی این موفقیت را برپایه یک هماهنگی و مدیریت بسیار خوب در سطح کشور دانست و تصریح کرد: سازمان هوافضای وزارت دفاع در کنار دانشگاه مالک اشتر این وزارتخانه که ماهواره را ساخت و با حمایت‌های همه جانبه سازمان فضایی کشور که متولی مسائل فضایی کشور است، توانست به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.
وزیر دفاع تصریح کرد: در پرتو این مدیریت یکپارچه،‌ تدابیر رهبری عزیز انقلاب و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس‌جمهور توانستیم به این موفقیت‌ها دست پیدا کنیم که البته این اقدام در تثبیت موقعیت ایران در خصوص ماهواره‌بر بسیار مهم بود و ما از این به بعد گام‌های مهم دیگری را برای ساخت ماهواره‌برهای بزرگتر و ماهواره‌های سنگین‌تر برخواهیم داشت.
وحیدی با اشاره به همزمانی این دستاورد بزرگ با سالروز میلاد امیرالمومنین علی(ع) گفت: این عملیات با رمز “یا علی ابن ابیطالب(ع) و شعار الله‌اکبر ” صورت گرفت و امیدواریم همیشه عنایات و توجهات حضرت علی(ع) و ائمه معصومین شامل حال ملت ایران باشد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر