3

وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو جدی است

  • کد خبر : 20374
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱

سرمایه گذاران با توجه به ادامه این بحران در معاملات و سرمایه گذاری خود بسیار محتاط هستند. این در حالی است که نرخ بهره اوراق قرضه با سررسید ده ساله به شدت افزایش یافته است. شبکه یورونیوز در خبری پیرامون بحران اقتصادی حاکم بر اروپا تصریح کرد: «کارشناسان می گویند وقوع رکود اقتصادی در منطقه […]

سرمایه گذاران با توجه به ادامه این بحران در معاملات و سرمایه گذاری خود بسیار محتاط هستند. این در حالی است که نرخ بهره اوراق قرضه با سررسید ده ساله به شدت افزایش یافته است.

شبکه یورونیوز در خبری پیرامون بحران اقتصادی حاکم بر اروپا تصریح کرد: «کارشناسان می گویند وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو جدی است مگر آنکه بانک مرکزی اروپا اوراق قرضه کشورهای با بنیه مالی ضعیف آن را خریداری کند.»

یورونیوز افزود: « ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی این روزها روند کاهنده ای را طی می کنند. در یک نمونه ارزش شاخص سهام بورس پاریس بیش از دو درصد در یک روز کاهش یافت. علت اصلی کاهش ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی ، بحران مالی در منطقه یورو است.»

به گفته یورونیوز، سرمایه گذاران با توجه به ادامه این بحران در معاملات و سرمایه گذاری خود بسیار محتاط هستند . این در حالی است که نرخ بهره اوراق قرضه با سررسید ده ساله به شدت افزایش یافته است. نرخ بهره ای که فرانسه اکنون برای اوراق قرضه بلند مدت خود پرداخت می کند دو برابر آلمان است و این هزینه زیادی برای دولت فرانسه می تراشد که می خواهد از بازار مالی کسری بودجه خود را تامین کند. چشم انداز اقتصادی نیز در منطقه یورو زیاد خوب نیست.

یورونیوز تأکید کرد: «تورج مدین دورف کارشناس مالی در این باره می گوید: به احتمال زیاد منطقه یورو به طور کلی دچار رکود اقتصادی خواهد شد و حتی این رکود ممکن است دامن آلمان را نیز اقتصاد برتر این منطقه است بگیرد.»

بر پایه این گزارش، وی افزود وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو جدی است مگر آنکه بانک مرکزی اروپا اوراق قرضه کشورهای با بنیه مالی ضعیف را خریداری کند. این کارشناس افزود انتظار می رود اوضاع در بازار مالی کشورهای اروپایی منطقه یورو در هفته های آینده بدتر نیز بشود. در همین راستا، ارزش یورو(پول مشترک اروپایی)در مقابل دلار کاهش یافت. به گونه ای که در پایان معاملات روز سه شنبه بازار مالی ،هر یورو در مقابل یک دلار و سی و پنج سنت داد و ستد می شد. کارشناسان مسائل مالی در همین باره هشدار داده اند چشم انداز رشد اقتصادی برای منطقه یورو در ماه و فصل مالی آینده بسیار منفی است.

علت آن همه طرح های ریاضت اقتصادی شدیدی است که شماری از کشورهای عضو منطقه یورو به اجرا گذاشته اند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20374

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]