به گزارش سایپا نیوز، حمیدرضا نبئی، مدیر آموزش سایپایدک با اعلام این خبر گفت: این المپیاد با هدف ترویج وارتقا فرهنگ مشتری مداری، ارتقاء دانش فنی و مهارتهای ارتباط انسانی، ارزش گذاری به جایگاه مسؤولین پذیرش به عنوان عامل کلیدی در رضایتمندی مشتری، ایجاد انگیزه شغلی افراد شرکت کننده و شناسایی کمبودهای آموزشی فنی و مهارتی و همچنین ایجاد فرصت مناسب جهت تبادل اطلاعات حرفهای بین کارشناسان پذیرش در سطح شبکه برگزار میشود.
وی افزود: در این المپیاد علاوه بر بهرهگیری از تجربیات دیگر المپیادها دو رویکرد جدید نیز مد نظر میباشد، به این معنا که به منظور استانداردسازی آزمون های مهارتی و المپیادها، از الگوی آزمونهای مهارتی مطابق با استاندارد بینالمللی World Skilled استفاده خواهد شد. در این زمینه طبق مذاکره با سازمان فنی و حرفهای و تشکیل جلسات کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه، این طرح به صورت مشترک با سازمان فنی حرفهای اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به این نکته که المپیاد کارشناسان پذیرش در سه مرحله برگزار میشود، گفت: مرحله اول برگزاری آزمون کتبی (با محتوای فنی و مهارت ارتباطی) بطور همزمان در سراسر کشور و در مرحله دوم برگزاری آزمون کتبی و عملی در مرکز آموزش سایپا یدک در دی ماه سال جاری و در مرحله سوم شامل سنجش عملکرد کارشناسان پذیرش است که تا پایان بهمن ماه اجرائی خواهد شد.
نبئی تاکید کرد: این المپیاد در تهران و دفاتر منطقهای ۱۲ حوزه دیگر شامل مراکز استان های خوزستان، فارس، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، شرق و غرب، مازندران و گلستان، زاهدان، گیلان برگزار خواهد شد.
مدیر آموزش سایپایدک درباره محتوای آزمون المپیاد گفت: سوالات المپیاد کارشناسان پذیرش از دوره آموزش مجازی کارشناسان پذیرش و اصول مشتری مداری تهیه شده است و تا روز آزمون، شرکت کنندگان به سایت مجازی اموزش سایپا یدک دسترسی خواهند داشت.