5

اعلام نرخ پیشنهادی کشاورزان به رییس‌جمهور برای خرید هر کیلو گندم

  • کد خبر : 204708
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواست که در سال زراعی جاری به منظور رضایتمندی و کمک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار کشاورز و تامین برخی از هزینه های تولید، در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم به سقف ۱۴ هزار ریال برای هر کیلوگرم که مطالبه گندمکاران است، توجه شود.

برداشت گندم سنتی در روستای چپانلو شیروان - خراسان شمالی

به گزارش ایسنا، نامه علیقلی ایمانی به دکتر حسن روحانی – رئیس جمهور کشورمان – بدین شرح است:

«با سلام و تحیات الهی همراه با بهترین آرزوها برای شکوفایی کشور، بهروزی و بالندگی مردم، سلامتی حضرت عالی، خوداتکایی در تولید گندم کشور در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که با حمایت دولت محترم به ویژه جنابعالی و درایت مسئولان جهاد کشاورزی از جمله وزیر، معاونین، مجری طرح گندم و همه دست اندر کاران در بکارگیری شیوه های نوین مبتنی بر یافته های علمی در عرصه کشاورزی و مشارکت دادن ذی نفعان (کشاورزان) در تصمیم سازی که حاصل آنها افزایش عملکرد در واحد سطح شد و در عین حال تثبیت یک راهبرد موفق و چشمگیر برای دستیابی به ظرفیت های پنهان در عرصه بهروه وری شد.

علی رغم موارد فوق هنوز هم به تمامی ظرفیت های واقعی موجود در عرصه اقلیم جغرافیایی طبیعی و کشاورزی کشور آگاه نیستیم که می توانیم با کمک علوم و تحقیقات و کتاب و به کارگیری این ظرفیت های ناشناخته، حتی با کمترین اتکا به نقدینگی، بودجه و اعتبار توسط کشاورزان با هوش، سخت کوش و با اخلاق کشورمان بهره وری و تولید را نه فقط در گندم بلکه در اکثر محصولات استراتژیک از جمله دانه های روغنی افزایش دهیم. این موفقیت را از صمیم قلب به مقام معظم رهبری، حضرتعالی و مردم فهیم ایران اسلامی تبریک و تهنیت و به همه دست اندرکاران این امر خطیر خصوصا وزیر جهاد کشاورزی و همکارانشان خدا قوت عرض می نماییم.

ان‌شاءالله این مسیر که سرآغاز خوبی است اگر ادامه یابد علاوه بر فاصله گرفتن از کشاورزی معیشتی و تولید به شیوه سنتی نیمه اقتصادی وارد عرصه نوینی از کشاورزی اقتصادی متکی بر دانش نوین کاشت، داشت و برداشت خواهیم شد. به رغم تمامی شواهد و قراین آماری و اعلام موفقیت قابل تحسین بخش کشاورزی در اقتصاد کلان ودستیابی به رشد مناسب در سال زراعی گذشته و این که اکثر شخصیت های سیاسی  و اقتصادی کشور وزارت جهاد کشاورزی را به خاطر دستیابی بخش کشاورزی به رشدی فراتر از رشد اقتصادی سایر بخش ها تحسین کرده اند و تجزیه و تحلیل نمودند که اقتصاد کشاورزی رکورد رشد و رکود را شکست.

اعضای بنیاد توانمند سازی گندمکاران ایران(تشکل گندمکاران) که در تولید این محصول مهم و استراتژیک و امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات با بهره گیری از یافته های علمی و تحقیقاتی و تلفیق آن با مهارت و تجربه چندین ساله خود در جهت استفاده بهینه از منابع تولید، ارتباط و تعامل با بخش های دولتی تصمیم گیر و ارائه نقطه نظرات سازنده در افزایش بهره وری، کاهش ضایعات در راستای تولید پایدار سهم به سزایی داشته ایم. انتظار داریم همچنان که در این سه سال گذشته ما را از حمایت های آن دولت محترم بی نصیب نگذاشته اید و باعث گشتید که عقب ماندگی های چند سال قبل را در بخش کشاورزی کمی جبران نمایید در سال زراعی جاری جهت رضایتمندی و همراهی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار کشاورز و پوشش هزینه ها در اعلام نرخ خرید تضمینی تا سقف ۱۴ هزار ریال که حق قانونی و مطالبه کشاورزان گندمکار است، تسریع فرمایید».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر