3

نگرانی نتانیاهو از اعلام یکجانبه تشکیل کشور فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

  • کد خبر : 2055
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸

به گزارش فارس به نوشته روزنامه “یدیعوت آحارونوت “، “بنیامین نتانیاهو ” نسبت به اتفاقی که قرار است در ماه سپتامبر آینده در خصوص اعلام یکجانبه تشکیل کشور فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رخ دهد، به شدت احساس نگرانی می‌کند و از آغاز انتفاضه سوم فلسطین وحشت دارد. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو این […]

به گزارش فارس به نوشته روزنامه “یدیعوت آحارونوت “، “بنیامین نتانیاهو ” نسبت به اتفاقی که قرار است در ماه سپتامبر آینده در خصوص اعلام یکجانبه تشکیل کشور فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رخ دهد، به شدت احساس نگرانی می‌کند و از آغاز انتفاضه سوم فلسطین وحشت دارد.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو این نگرانی خود را در جلساتی که در پشت درهای بسته با اعضای کابینه خود برگزار شد، ابراز کرده و به ناتوانی تل‌آویو برای جلوگیری از مراجعه فلسطینیان به سازمان ملل با وجود همه تلاش‌های آمریکا و اسرائیل در اروپا، اذعان کرده است.

بر اساس این گزارش مسئولان دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از آغاز درگیری‌های خشونت‌آمیز در تابستان سال جاری و نیز درگیری با فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به شدت احساس نگرانی می‌کنند.

برخی منابع دفتر نتانیاهو نیز اعلام کردند که اسرائیل با مشکل خطرناک در رابطه با شهرک‌های قدس مواجه است زیرا معلوم نیست که تعامل با آن چگونه خواهد بود و این احتمال وجود دارد که اعلام تشکیل کشور فلسطین بر حدود ۲۵۰ هزار صهیونیست که در این شهرک‌های واقع در خارج از مرزهای سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری، زندگی می‌کنند تاثیرگذار باشد و این افراد مشروعیت زندگی در آنجا را از دست بدهند.

بر اساس این گزارش نتانیاهو قصد دارد به چندین کشور اروپایی از جمله لهستان، رومانی و مجارستان سفر کرده و این کشورها را نیز به مخالفت با اعلام یکجانبه تشکیل کشور مستقل فلسطین متقاعد کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر