3

مدت اقامت زائران ایرانی در عتبات عالیات از ۶ به ۱۰ روز افزایش می یابد.

  • کد خبر : 2081
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

رئیس سازمان حج و زیارت، از افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: مدت اقامت زائران از ۶ به ۱۰ روز می رسد. علی لیالی روز پنج شنبه در دیدار وزیر جهانگردی کشور عراق افزود: بر اساس یادداشت تفاهم با وزیر جهانگردی عراق، ظرفیت اعزام زائران از سه هزار نفر […]

رئیس سازمان حج و زیارت، از افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: مدت اقامت زائران از ۶ به ۱۰ روز می رسد.

علی لیالی روز پنج شنبه در دیدار وزیر جهانگردی کشور عراق افزود: بر اساس یادداشت تفاهم با وزیر جهانگردی عراق، ظرفیت اعزام زائران از سه هزار نفر به ۶ هزار نفر و در مناسبتها به ۱۰ هزار نفر می رسد.

وی با اعلام اینکه افزایش مدت اقامت زائران از ۶ به ۱۰ روز می رسد، گفت: مدت ویزای زائران یک ماهه خواهد بود و این یادداشت تفاهم از ماه آینده اجرایی می شود.

لیالی همچنین با اشاره به مشکلات زائران در اعزام به عتبات عراق، به تدوین قراردادی اشاره کرد که در ۲۷ بند و سه تبصره به امضای طرفین رسید.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، تشکیل سه کمیسیون مرزها، خدمات و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.

وی افزود: در این تفاهمنامه ظرفیت به گونه ای تنظیم شده است که زائر در صورت بروز موارد خاص بتواند به غیر از مرز ورودی از مرز دیگر نیز خارج شود.

لیالی همچنین سفر زائران به کشور سوریه از طریق مرز عراق را از دیگر بندهای این تفاهمنامه اعلام کرد و اظهارداشت: بر اساس این تفاهمنامه، زائران امکان خواهند داشت از طریق مرزهای دو کشور عراق و سوریه به زیارت حضرت زینب و رقیه (س) بروند.

وی با توجه به کمبود زیرساختها در کشور عراق به ویژه شهرهای زیارتی، گفت: مقرر شد طرف عراقی امکاناتی فراهم آورد تا زمینه حضور سرمایه گذاران ایرانی به منظور ساخت زیرساختها در مسیر گردشگری زیارتی در هر یک از شهرهای کربلا، نجف و سامرا فراهم شود.

لیالی با تاکید بر تامین امنیت سفر از سوی طرف عراقی در شهرهای زیارتی این کشور، تصریح کرد: اعزام زائران تا یک ماه آینده بر اساس توافقات قبلی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر