2

ثبت نام دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۱

  • کد خبر : 20852
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۱ گفت: ثبت نام از ۲۵ دی ماه ۹۰ آغاز می شود و تا دوم بهمن ماه ۹۰ ادامه خواهد داشت. سید جلال طباطبایی افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۱ در فروردین ماه […]

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۱ گفت: ثبت نام از ۲۵ دی ماه ۹۰ آغاز می شود و تا دوم بهمن ماه ۹۰ ادامه خواهد داشت.

سید جلال طباطبایی افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۱ در فروردین ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز ۲۵ فروردین ماه برگزار می شود که احتمالاً آزمون عمومی صبح و آزمون اختصاصی بعدازظهر خواهد بود. آزمون دکتری سال ۹۱ از نظر محتوایی و برگزاری با آزمون سال ۹۰ متفاوت خواهد بود و تعداد رشته ها ۱۰۸ رشته به ۲۸۰ رشته افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد مواد امتحانی ۱۸۸ ماده امتحانی در سال ۹۰ بود که چندین برابر شده و به ۱۵۰۵ مواد آزمونی رسیده است. این مواد آزمونی از سه بخش عمده آزمون زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی تشکیل شده است. دروس تخصصی این آزمون از دروس دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل شده است.

طباطبایی با اشاره به ضرایب دروس بخش تخصصی یادآور شد: ضرایبی که برای دروس پیشنهاد شده است که شامل ضریب زبان یک، ضریب استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس مقطع کارشناسی دو و ضریب دروس مقطع کارشناسی ارشد سه خواهد بود. همچنین استعداد تحصیلی برای گروه های عمده متفاوت خواهد بود.

وی افزود: فهرست تمامی دروس امتحانی برای تمامی رشته ها و بین رشته ها از روز هفتم آذرماه ۹۰ به صورت اطلاعیه رسمی بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان سنجش گفت: برنامه زمان بندی آزمون دکتری سال ۹۱ به این ترتیب است که دفترچه راهنمای ثبت نام یک هفته قبل از شروع ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی افزود: ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و  ثبت نام از ۲۵ دی ماه ۹۰ آغاز می شود و تا دوم بهمن ماه ۹۰ ادامه خواهد داشت.

طباطبایی گفت: استقرار اطلاعات ثبت نامی و مهلت ویرایش اطلاعات در دوره زمانی ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه ۹۰ انجام می گیرد. دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری از ۲۱ فروردین ماه ۹۱ آغاز می شود و تا ۲۴ فروردین ماه ۹۱ ادامه دارد.

وی درباره نحوه انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ گفت: پس از اعلام نتایج اولیه در سوم خرداد ماه ۹۱ داوطلبان در محدوده زمانی سوم تا هفتم خردادماه ۹۱ باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلب پس از مشاهده کارنامه می تواند انتخاب رشته کند.

معاون سازمان سنجش افزود: داوطلبان حائز شرایط در اواخر خردادماه ۹۱ به دانشگاه ها برای انجام مصاحبه معرفی می شوند و در نهایت تا ۲۰ شهریورماه ۹۱ نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

افق – مهر -وی درباره گروه های عمده آزمون دکتری تخصصی سال ۹۱ گفت: گروه علوم انسانی با ۴۴ رشته، گروه علوم فنی و مهندسی با ۷۲ رشته، گروه علوم پایه حدود ۵۰ رشته، گروه کشاورزی و منابع طبیعی با ۵۱، گروه زبان های خارجی با ۱۱ رشته، گروه دامپزشکی با ۲۵ رشته، گروه هنر با ۷ رشته، گروه پزشکی با ۱۳ رشته (ممکن است گزینش از طریق وزارت بهداشت صورت گیرد، گروه تربیت بدنی با ۵ رشته (ممکن است به گروه علوم انسانی منتقل شود) گروه های عمده آزمون هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر