4

از سوی محققان ایرانی ارائه شد: روش جدید تشخیص تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی

  • کد خبر : 21086
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

محققان پژوهشکده پردازش هوشمند علائم، موفق به ارائه روشی جدید برای تشخیص تصاویر غیر اخلاقی از تصاویر اخلاقی با استفاده از ویژگی‌های شکلی و بافتی شدند.

با توجه به گسترش سریع اینترنت، تشخیص و جداسازی تصاویر غیر اخلاقی از تصاویر اخلاقی یکی از شاخه‌های طبقه‌بندی محتوا – محور تصاویر است.

در حال حاضر روش‌های تشخیص محتوا – محور تصاویر غیر اخلاقی مبتنی بر وجود نرخ پوست است، دارای چالش‌هایی در انتخاب فضای رنگ و انتخاب ویژگی‌های مناسب در تصاویر است.

روش پیشنهادی پریسا گیفانی و مجید وفایی زاده، محققان پژوهشکده پردازش هوشمند علائم مبتنی بر استفاده از ترکیب فضاهای رنگی برای استخراج ماسک پوست، استخراج ویژگی‌های شکلی و بافتی از ماسک پوست، انتخاب ویژگی‌های مناسب با کمک MRMR و SVM به عنوان طبقه‌بندی کننده است.

در روش پیشنهادی برای کاهش خطا و بالا بردن دقت تشخیص ‌از یک الگوریتم آشکارسازی چهره با استفاده از ویژگی‌های هار و طبقه‌بندی کننده adaboost استفاده شده که با استفاده از طبقه‌بندی کننده SVM توانایی این روش برای تشخیص تصاویر غیر اخلاقی ۹۴ درصد و برای تصاویر اخلاقی ۹۰ درصد است.

به گفته محققان، نتایج نشان داده که می‌توان با استفاده از استخراج ویژگی‌های مناسب و انتخاب صحیح ویژگی از تصاویر با دقت خوبی، تصاویر غیر اخلاقی را از تصاویر اخلاقی جداسازی کرد.

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21086

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر