4

«سامانه موشکی تاد» نبایدبر روابط سئول با مسکو و پکن خدشه وارد کند

  • کد خبر : 210990
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: هرچند استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی آمریکایی تاد برای سئول از اهمیت فراوانی برخوردار است، ولی نگرانی های روسیه و چین نیز باید در نظر گرفته شود.

پرچم کره جنوبیبه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آن هی جونگ» حاکم ایالت چانگ چئونگ در کره جنوبی گفت: استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا (تاد) برای سئول دارای اهمیت فراوانی است ولی باید نگرانی های دو کشور روسیه و چین را نیز مورد توجه قرار داد.

وی که یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در کره جنوبی است، در گفتگو با خبرگزاری تاس افزود: من کاملا از حساسیتی که موضوع استقرار سامانه ضد موشکی تاد در کره جنوبی، برای چین و روسیه ایجاد می کند، آگاهم.

جونگ سپس ادامه داد: به همین دلیل است که اعتقاد دارم دولت جدید سئول باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته و در جهت اطمینان دادن به همزیستی صلح طلبانه کره جنوبی با کشورهای همسایه تلاش کند.

بر اساس گفته های جونگ که بر نیاز سئول برای استقرار سامانه ضد موشکی تاد تاکید کرد، برای رفع این حساسیت ها باید آمریکا، روسیه، چین و کره جنوبی گرد هم آمده و موضوع را با یکدیگر مورد بحث قرار دهند.

لازم به ذکر است که دولت کره جنوبی در جولای سال ۲۰۱۶ برای استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی آمریکایی تاد در این کشور در جهت مقابله با تهدیدات احتمالی موشکی و اتمی پیونگ یانگ مصمم شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210990

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]