1

واشنگتن پست: استعفای فلین نشانه اجرای برخی قوانین آمریکا توسط ترامپ است

  • کد خبر : 211639
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

واشنگتن پست نوشت: کناره گیری ‘مایکل فلین’ از مقام مشاور امنیت ملی ‘دونالد ترامپ’ در اواخر دوشنبه شب (دیشب)، ثابت کرد که حتی برای این غیر متعارفترین رئیس جمهوری (ترامپ) هم، برخی قواعد کهن سیاسی واشنگتن محترم است.

 

روزنامه آمریکایی امروز (سه شنبه) در تفسیری پیرامون این استعتفا افزود: فلین و در کل دولت ترامپ تمام پنج روز گذشته را در حالت دفاعی بودند. علت آن هم گزارشی بود که واشنگتن پست منتشر کرد و از گفت وگوهای فلین با ‘سرگئی کیسلیاک’ سفیر روسیه در واشنگتن پیرامون موضوع تحریمهای روسیه بود پرده برداشت.
فلین همواره این موضوع را انکار می کرد. اما آنچه که در این ماجرا ضربه کاری بر سرنوشت سیاسی فلین وارد آورد، اصرار او بر انکار اصل ماجرا بود. فلین به رغم همه مستندات موجود، همچنان بر انکار ماجرا اصرار می ورزید.
این انکار کردنها حتی برای ‘مایک پنس’ معاون اول رئیس جمهوری هم گران تمام شد. پنس روز یکشنبه در حضور خبرنگاران باز هم این ماجرا را منکر شد و گفت که موضوع تحریمها مطلقا در مکالمه فلین با روسها مطرح نشده است .
ماجرای فلین ظرف روزهای گذشته و بی تکلیفی سرنوشت کاری وی در ‘کاخ سفید’، تیتر اول و موضوع دیدگاه تمام روزنامه های معتبر آمریکا اعم از ‘واشنگتن پست’، ‘نیویورک تایمز’ و ‘وال استریت ژورنال’ بوده است و تمام این روزنامه ها گزارشهایی از مکالمات محرمانه فلین با سفیر روسیه را منتشر می کنند و راجع به آن بحث می کنند.
و اما آنچه که در مورد ماجرای فلین از همه جالب توجه تر است، این است که این مساله یک موضوع روزمره است. ماجرایی فوق العاده حساس که می تواند ضربه ای کاری بر پیکر دولت به حساب آید، ناگهان ظهور می کند و کاخ سفید را در حالت تدافعی قرار می دهد.
نکته اینجاست که این ماجرا در مقطعی اتفاق می افتد که این دولت تازه کار است و تنها ۲۴ روز از عمرش می گذرد و تازه دارد خود را عرضه می کند.
بنا بر این برای یک چنین دولت تازه کاری؛ حتی عادی بودن هم به سهم خود یک مساله است.
‘کلیان کانوی’ مشاور کاخ سفید دوشنبه شب به شبکه خبری MSNBC گفت که فلین از اعتماد کامل ترامپ برخوردار است.
اما اندکی بعد ‘شان اسپایسر’ دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در حال مطالعه در مورد سرنوشت فلین است. ساعاتی بعد فلین استعفا کرد.
در این قائله؛ یک بار دیگر موجی حرکت کردن ترامپ در مقابل عقل متعارف هویدا شد .
ترامپ همچنان در مقابل فشارهای سیاسی و رسانه ای در این قائله ایستادگی می کرد و اصرار داشت که همچنان فلین را در تیم امنیتی خود داشته باشد .
البته فلین هم پنس را بابت اظهاراتی که در مورد دیدار فلین با کیسلیاک کرده و گفته بود که به خاطر ندارد در این صحبتها بحثی هم راجع به موضوع تحریمها به میان آمده باشد یا نه، وی را بخشیده بود.
به هر حال پنس هم از این ماجرا زخم خورده بود.
از طرفی این نکته هم برای ترامپ حائز اهمیت بود که تمام تکیه وی بر حضور پنس در واشنگتن و حمایتهای حزب جمهوریخواه از خود است.
همین واقعیت و نیز فشار رسانه ها موجب شد تا ترامپ دست از وفاداریش به فلین بکشد .
فلین یکی از محبوبترین جانشینان ترامپ بود و غالبا در دوران انتخابات، وی را رئیس جمهوری معرفی می کرد.
اما آنچه که در مورد کل ماجرا مهم است، این است که اصلا نفس این ماجرا اکنون آنقدر هم موضوع مهمی نیست. این قدر که رسانه ای کردن موضوع ناپسند بود، خود این جرم آنقدر هم که مطرح شد، زشت نبود.
موضوع این است که شرمگین کردن مدیران ارشد دولت، پیامدهای مهمی به دنبال دارد. این حوادث بی تردید گوشت قربانی هایی دارد.
استعفای فلین، حاوی تمام ضرب آهنگهای درام (نمایش) سنتی واشنگتن بود.
به هر تقدیر این ماجرا حادثه ای فوق العاده منحصر به فرد در کاخ سفید بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211639

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]