به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری در سخنانی گفت: این مکان به عنوان یک رسانه بصری محسوب میشود که مردم به این موزه میآیند و با مسائل مرتبط با دفاع مقدس آشنا میشوند. یکی از ویژگیهای باغ موزه دفاع مقدس نوشوندگی و تجدیدشوندگی آن است. برای همین است که تاکنون ۱۰۵ مرتبه محتوای آن تجدید و نو شده است.
وی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که همزمان با حضور فیزیکی افراد در این محیط میتوانیم اقداماتی فراتر از موزه انجام بدهیم به گونهای که پژوهشگران حوزه دفاع مقدس فعالیتهایی انجام بدهند یا در زمینه کتابهای دفاع مقدس بانک دیجیتالی آن را ایجاد کنیم چون غنیترین آرشیو و بانک اطلاعاتی را در زمینه دفاع مقدس در اختیار داریم که شامل ۴۶۰ ترابایت سند، عکس، فیلم و صوت است.
خضرایی با اشاره به اینکه کارکردهای دفاع مقدس را نباید فقط به بیان تاکتیکی و تکنیکی مدیریت جنگ محدود کنیم، گفت: با استفاده از اساتید و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس و با بودجهای سه میلیارد تومانی، ۶۱ عنوان برنامه را برای سال جاری در حوزه دفاع مقدس در دست مطالعه داریم تا به عنوان نظامنامه به ۱۰۹ دستگاه مرتبط با دفاع مقدس معرفی کنیم.
وی گفت: برای نخستین بار ۷۰ جلد کتاب تا پایان سال جاری از سوی باغ موزه دفاع مقدس تهیه خواهد شد و فصلنامه علمی دفاع مقدس را در حوزههای پژوهشی در دست اقدام داریم که تاکنون سه شماره از آن به چاپ رسیده است. معتقدیم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با نشر امکان پیدا خواهد کرد و اگر میخواهیم اخلاق و رفتار دوران دفاع مقدس را به جامعه منتقل کنیم باید آثار به شکل علمی و پژوهشی منتشر شود