1

حزب عدالت و توسعه ترکیه بدنبال محدود کردن فعالیت خبرنگاران است

  • کد خبر : 21252
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸

درحال حاضر حدود شصت روزنامه نگار در ترکیه به اتهام توطئه علیه دولت در زندان هستند

حزب عدالت و توسعه ترکیه بدنبال محدود کردن فعالیت خبرنگاران است.

درحال حاضر حدود شصت روزنامه نگار در ترکیه به اتهام توطئه علیه دولت در زندان هستند
محاکمه دو تن از انان چند روز پیش اغاز شده است. اتهامی که به این خبرنگاران وارد شده عضویت در شبکه ای برای براندازی حاکمیت و حزب عدالت و توسعه است. این درحالی است که متهمان می گویند درحال تحقیق درباره حزب عدالت و توسعه بودند که به این شکل سانسور شده اند . در چنین وضعی  بسیاری از ترکها جرات نمی کنند در برابر دوربین خارجی به اظهار نظر بپردازند. در نمایشگاه کتاب استانبول گروهی از نویسندگان و روزنامه نگاران زنگ هشدار را به صدا دراوردند و گفتند آزادی بیان در کشورشان به خطر افتاده است و
این مسئله ازادی مطبوعات و ازادی اندیشه و دموکراسی را نقض می کند.انان برای دو خبرنگاری که از نه ماه پیش زندانی شده اند نیز بسیج شدند .
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴،  درحال حاضر حدود شصت روزنامه نگار در ترکیه به اتهام توطئه علیه دولت در زندان هستنددر ترکیه عملیات پلیس درحال حاضر متوجه خبرنگاران و روشنفکرانی است که افکاری بیش از حد متفاوت ، با دولت دارند. سه هفته پیش چهل فعال طرفدار کردها بازداشت شدند.عصمت اکچا یکی از نمایندگان اصناف ترکیه گفت همه انهایی که راه حلی سیاسی و مسالمت امیز برای مشکل کردها مطرح می کنند تحت فشار قرار گرفته اند. حزب عدالت و توسعه نمی خواهد صدای دیگر جز صدای خود بشنود.اگمن باغیس وزیر امور اروپایی ترکیه گفت در ترکیه هیچ خبرنگار و دانشگاهی زندانی وجود ندارد که به علت حرفهاش به زندان افتاده باشد. انان بعلت سوءظن درباره احتمال جنایت به زندان افتاده اند. در هر صورت بازداشتهای گسترده اخیر تصویر الگوی دموکراتیک ترکیه را در بین کشورهای دیگر جهان به شدت زیر سئوال برده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر