3

“آن‎چه در بحرین دارد اتفاق می‌افتد، خیلی وحشیانه است

  • کد خبر : 2126
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲

گزارش نقض حقوق بشر بحرین در سازمان ملل اسما درویش، فعال بحرینی یک فعال بحرینی سرکوب قیام مردمی در بحرین را “وحشیانه” خواند و گفت که معترضان این کشور گزارشی از وضع موجود را به دبیرکل سازمان ملل داده‌اند. اسما درویش روز جمعه (۲۷ خرداد) در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: “آن‎چه در بحرین […]

گزارش نقض حقوق بشر بحرین در سازمان ملل

اسما درویش، فعال بحرینی
یک فعال بحرینی سرکوب قیام مردمی در بحرین را “وحشیانه” خواند و گفت که معترضان این کشور گزارشی از وضع موجود را به دبیرکل سازمان ملل داده‌اند.

اسما درویش روز جمعه (۲۷ خرداد) در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: “آن‎چه در بحرین دارد اتفاق می‌افتد، خیلی وحشیانه است و گویا قرار نیست بهتر شود.”

درویش که به تازگی به اعتصاب غذایش در اعتراض به نقض حقوق بشر علیه زندانیان سیاسی پایان داده است گفت که وی همراه دیگر فعالان بحرینی، گزارشی درباره موارد نقض حقوق بشر در بحرین را خطاب به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تحویل نماینده این نهاد بین‎المللی در این کشور داده‌اند.

وی با بیان این که “پزشکان زیادی اخراج یا زندانی می‌شوند، دانشجویان زیادی به خاطر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از دانشگاه‌ها اخراج می‌شوند” تاکید کرد: “ما آزادی همه زندانیان سیاسی را خواستاریم. ما توقف شکنجه زندانیان توسط رژیم را خواستاریم.”

از زمان آغاز اعتراض‌های ضددولتی بحرین در اواسط ماه فوریه، نظامیان رژیم با حمایت نیروهای سعودی، شمار زیادی از معترضان از جمله فعالان مخالف، خبرنگاران، معلمان، دانشجویان، پزشکان و پرستاران را بازداشت و تعدادی از مساجد، اماکن مذهبی و گورستان‌ها را تخریب کرده‌اند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) در پاسخ به درخواست رژیم منامه برای کمک به سرکوب تظاهرات سراسری مردم بحرین، به این کشور نیرو اعزام کردند.

به گفته منابع محلی، تاکنون ده‌ها تن از مردم در جریان سرکوب معترضان به دست نیروهای دولتی بحرین کشته و صدها نفر نیز بازداشت و در زندان‌ها شکنجه شده‌اند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی بحرین چندین زن و همچنین تعدادی از پزشکان، اساتید دانشگاه و دانشجویان را ربوده‌اند.

گروه‌های فعال حقوق بشر و خانواده‌های افراد بازداشت‌شده می‌گویند، بیشتر زندانیان به لحاظ فیزیکی و ذهنی شکنجه می‌شوند، حال آن که محل نگهداری بسیاری از این زندانیان همچنان ناشناخته است.

سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر از رژیم بحرین به علت سرکوب غیرنظامیان به شدت انتقاد کرده‌اند این درحالی است که غرب هم‎چنان در برابر سرکوب معترضان بحرینی سکوت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر